۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
نکات و ترفندهای عکاسی محصول [فروش محصولت رو چندبرابر کن]

نکات و ترفندهای عکاسی محصول [فروش محصولت رو چندبرابر کن]

بسیاری از کسب و کارهای امروزی، به عکاسی محصول احتیاج دارند.

به گزارش بازار، بسیاری از کسب و کارهای امروزی، به عکاسی محصول احتیاج دارند. به نظر شما چرا؟ بله درست حدس زدید، چون بسیاری از کسب و کارها در فضای اینترنت مشغول فعالیت هستند و برای فروش محصولات خود، نیازمند عکاسی از محصولات هستند تا بتوانند آنها را برای مشتریان خود به نمایش بگذارند. حالا اگر شما هم صاحب یک کسب و کار اینترنتی هستید و می‌خواهید نکات و ترفندهای عکاسی محصول را فرا بگیرید، ما در اینجا با بیانی ساده آنها را برای شما توضیح داده ایم.

بسیاری از کسب و کارهای امروزی، به عکاسی محصول احتیاج دارند. به نظر شما چرا؟ بله درست حدس زدید، چون بسیاری از کسب و کارها در فضای اینترنت مشغول فعالیت هستند و برای فروش محصولات خود، نیازمند عکاسی از محصولات هستند تا بتوانند آنها را برای مشتریان خود به نمایش بگذارند. حالا اگر شما هم صاحب یک کسب و کار اینترنتی هستید و می‌خواهید نکات و ترفندهای عکاسی محصول را فرا بگیرید، ما در اینجا با بیانی ساده آنها را برای شما توضیح داده ایم.

گرفتن عکس از یک محصول، بسیار حساس است، چرا که مشتری بدون توجه به نام و برند شما، در ابتدا درگیر محصول می‌شود. در اینستاگرام و سایت های مختلف، به خاطر بارگذاری عکسهای با کیفیت از محصولات، متاسفانه باید بگوییم دورانی که بتوانید یک عکاسی محصول بی کیفیت داشته باشید تمام شده است و مشتری این را می‌فهمد که برای او ارزش قائل نیستید. پس در عکاسی از محصولات، تا می‌توانید یاد بگیرید و همچنین سعی کنید از تجهیزات خوب برای افزایش کیفیت نمایش محصولات خود استفاده کنید. در این بین ترفندها و نکاتی لازم است تا به شما منتقل شود، پس با ما همراه باشید.

بررسی نکات عکاسی محصول که باید بدانید!

فرقی نمی‌کند که کسب و کار شما در کجا فعال است؟ در سایت های واسط هستید یا به طور مستقل سایت دارید و یا اصلا فروشتان فقط محدود به اینستاگرام یا تلگرام است. در هر صورت، باید تصاویر با کیفیتی از محصولات خود ارائه کنید تا بتواند روی مشتری اثر بگذارد و محصول شما را بخرد.

در واقع عکاسی محصول، یک نوع عکاسی تبلیغاتی برای کسب و کار و برند شما به حساب می‌آید و هر چقدر حرفه ای تر کار کنید، در واقع به مشتری نشان داده اید که چقدر حرفه ای هستید. برند قوی ولی نمایش ضعیف، مثل همان قضیه مثبت در منفی است که قطعا نتیجه آن منفی خواهد بود و شما را ضعیف نشان خواهد داد.

  1. با چی از محصولاتت عکاسی می‌کنی؟

خیلی مهم است که با چه چیزی عکاسی می‌کنید. در دست شما یک دوربین دیجیتال است یا با استفاده از گوشی موبایل خود می‌خواهید عکاسی محصول را انجام دهید؟ اگر دوربین دیجیتال ندارید، می‌توانید آن را کرایه کنید. بسیاری از فروشگاه ها هستند که تمامی تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی و فیلمبرداری را به شما کرایه می‌دهند. ترجیحا ما توصیه می‌کنیم که از دوربین دیجیتال برای ثبت تصاویر محصولات خود بهره ببرید.

اما اگر دوربین ندارید یا نمی‌توانید آن را کرایه کنید یا اینکه اصلا کار کردن با آن را یاد نگرفته اید، اشکالی ندارد، با گوشی موبایل هم می‌توان عکس های خوبی ثبت کرد. اگر از دوربین گوشی موبایل استفاده می‌کنید، باید آن را روی حالت حرفه ای قرار دهید. حالت حرفه ای با نام "Pro" در بسیاری از گوشی های هوشمند جدید وجود دارد. یکسری تنظیمات دارد که باید آنها را تغییر دهید که تنظیمات آن را به شما خواهیم گفت.

  1. مهمترین چیز برای عکاسی از محصولات، وجود نور کافیه!

هر چقدر هم که کیفیت دوربین عکاسی شما بالا باشد اما نور کافی و حرفه ای نداشته باشید، عکاسی از محصولاتتان فایده ای ندارد. چون یا تاریک عکسبرداری می‌شود، یا محصول بی کیفیت می‌شود یا اینکه رنگ آن با رنگ واقعی متفاوت می‌شود و این موجی از نارضایتی های پس از فروش را برای شما خواهد داشت.

نورپردازی مناسب برای عکاسی محصول

بسته به سایز محصولات خود، یک میز یا یک باکس درست کنید. نکته ای که در نورپردازی برای عکاسی محصول مهم است، این است که نور و رنگ اضافه در محیط نداشته باشیم و اصطلاحا محیط باید ایزوله باشد. می‌توانید یک باکس خودتان درست کنید و از کاغذهای مقوای مات سفید یا فوم برد سفید برای پوشاندن تمام بدنه آن استفاده کنید. اینگونه دیگر رنگی به غیر از رنگ محصول درون باکس نخواهید داشت.

اما می‌توانید از خیمه نور های آماده نیز استفاده کنید که هم برای خرید قیمتی ندارند و هم اینکه می‌توانید آنها را با قیمت بسیار مناسب برای یک یا چند روز کرایه کنید. این خیمه ها داخل خود دارای نور کافی هستند که از بالا می‌تابند. اما اگر محصولاتتان براق است، به نور روبرو هم نیاز دارید. یا یک ال ای دی که روبروی آن کاغذ کالک چسبانده اید، از روبرو به محصولتان نور بدهید تا بازتاب را حذف کنید. حواستان به سایه ها باشد، اگر خیلی تیز بود، از دو کالک استفاده کنید.

  1. با پس زمینه سفید عکاسی کن!

در عکاسی صنعتی حرفه ای از محصولات مختلف، بیشتر زمینه سفید کاربرد دارد. چون برای طراحی گرافیک یا استفاده در موارد گوناگون، منعطف است و دوربری آن برای طراحان گرافیک بسیار آسان تر رقم میخورد.

عکاسی محصول با زمینه سفید، دست را برای کارهای مختلف باز می‌گذارد. از دوربری محصول گرفته تا ادیت های مختلف را برای شما فراهم می‌کند. برای تصاویر شاخص خود که باید تمرکز بیشتر روی محصول اصلی باشد، از زمینه سفید استفاده کنید. اگر می‌خواهید با سبک دکوراتیو (داخل یک محیط مثلا عکاسی از محصول گلدان روی میز خانه) عکاسی کنید، حتما باید فوکوس روی محصول شما باشد و بکگراند تار باشد، در غیر اینصورت، تمرکز و فوکوس روی محصول نخواهد بود و حواس مشتری در هنگام بازدید عکس پرت خواهد شد. اگر قرار است از اکسسوری استفاده کنید، نباید پس زمینه را آنقدر شلوغ کنید که محصول در آن گم شود. وجود یک تا نهایتا دو مورد اکسسوری قابل قبول است.

  1. دوربین یا گوشی موبایل رو درست تنظیم کن!

برای حرفه ای تر شدن خروجی نهایی، یکسری تنظیمات را اعمال کنید. تنظیمی به نام ایزو وجود دارد، آن را روی پایین ترین حد ممکن قرار دهید که ۱۰۰ است در غیر اینصورت تصویر شما با افت کیفیت مواجه خواهد شد و نویز در آن خواهید دید.

استفاده از حالت عکاسی حرفه ای در موبایل

دهانه دیافراگم، مثل عنبیه چشم عمل می‌کند و هر چقدر بسته تر باشد، بک سوژه را تارتر نشان خواهد داد. به نظر برای عکاسی محصول، باید دهانه به قدر معمول باز باشد و عدد آن را بین ۸ تا ۱۱ قرار دهید. عنوان دیگری که با آن روبروی می‌شوید، سرعت شاتر یا شاتر اسپید است.

سرعت شاتر، باید بین ۱.۱۲۵ تا ۱.۱۶۰ باشد تا به محض فشردن دکمه شاتر، بتواند تصویر محصول را ثبت نماید. چه در دوربین و چه در گوشی موبایل حالت حرفه ای می‌توانید این تنظیمات را اعمال کنید. برای اعمال تنظیمات در دوربین، احتمالا می‌دانید که باید آن را روی حالت دستی یا "Manual" قرار دهید.

  1. حتما روی پایه عکاسی کنید.

فرقی نمی‌کند با گوشی عکاسی می‌کنید یا دوربین دیجیتال، به هر حال باید از پایه استفاده کنید تا کوچکترین لرزشی، کیفیت عکس شما را تحت تاثیر قرار ندهد. برای دوربین معمولا از سه پایه استفاده می‌شود و برای گوشی هم می‌توانید از پایه های مخصوص استفاده نمایید.

استفاده از سه پایه برای عکاسی محصول حرفه ای

همه اینها در کنار هم، در نهایت سبب عکاسی محصول با کیفیت و حرفه ای خواهد شد. درست است که کارتان سخت می‌شود، اما در عوض نتیجه آن را به زودی در فروش بیشتر محصولات خود خواهید دید.

تهیه شده در آکادمی استودیو ساترین، استاد شجاع الدین آقایی: https://satrinco.com/

کد خبر: ۲۴۵٬۳۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مهیا IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
      0 0
      این مطلب درباره ترفندهای عکاسی محصول واقعا عالی بود و نکات خوبی رو گفته بود?