۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
 جذب ۱۶۰ میلیون دلاری سرمایه‌گذاری خارجی در زنجان
استاندار زنجان خبر داد:

جذب ۱۶۰ میلیون دلاری سرمایه‌گذاری خارجی در زنجان

زنجان- استاندار زنجان با بیان اینکه این استان از نظر سرمایه‌گذاری خارجی توانسته است با جذب ۱۶۰ میلیون دلار، رتبه اول کشور را به خود اختصاص دهد، گفت: در سال جهش تولید سرمایه‌گذاری در استان تقویت شود. 

فتح الله حقیقی در گفتگو با خبرنگار بازار، به موضوع مشارکت اقتصادی مردم استان زنجان اشاره  کردو گفت: این استان در مشارکت اقتصادی رتبه دوم در سطح کشور را به خود اختصاص داده است. 

وی با بیان اینکه استان زنجان در حوزه فضای کسب و کار عملکرد خوبی دارد، اظهار کرد: رتبه این استان در فضای کسب و کار در سطح کشور سوم است. 

استاندار زنجان، با بیان اینکه استان از نظر سرمایه‌گذاری خارجی توانسته است با جذب ۱۶۰ میلیون دلار، رتبه اول کشور را به خود اختصاص دهد، گفت: امیدواریم در سال جهش تولید سرمایه گذاری در استان تقویت شود. 

حقیقی فعال کردن واحدهای تولیدی تعطیل شده استان را از اقدامات مهم دولت اعلام کرد و افزود: افتتاح طرح‌های جدید طی سال جاری در دستور کار است. 

وی ابراز کرد: شیوع ویروس کرونا باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی به‌ویژه در زمینه اشتغال شد اما خوشبختانه زنجان جزو استان‌هایی بود که توانست در زمینه بیمه بیکاری روندخوبی داشته باشد. 

استاندار زنجان گفت: آمار بیمه بیکاری استان طی چند سال اخیر نشان می‌دهد که روند ایجاد اشتغال و رونق واحدهای تولیدی در استان مطلوب است. 

حقیقی تاکید کرد: کمیته رصد اشتغال زنجان تشکیل‌شده و این کمیته در راستای بررسی اشتغال فعالیت می‌کند. 

وی با بیان اینکه رفع مشکلات نقدینگی واحدهای تولیدی و معوقات بانکی مشکل مهم واحدهای تولیدی در استان زنجان است، ابراز کرد: در این راستا مشکلات این واحدها با حضور مدیران ارگان‌های متولی تولید رفع می‌شود.

کد خبر: ۲۰٬۳۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha