موانع مشارکت بنگاه‌های اقتصادی در زیست‌بوم کارآفرینی اجتماعی بررسی شد
در نشست فعالان زیست‌بوم کارآفرینی اجتماعی؛

موانع مشارکت بنگاه‌های اقتصادی در زیست‌بوم کارآفرینی اجتماعی بررسی شد

در نشست فعالان زیست‌بوم کارآفرینی اجتماعی که در اتاق ایران برگزار شد، موانع مشارکت بنگاه‌های اقتصادی در زیست‌بوم کارآفرینی اجتماعی به بحث و بررسی گذاشته شد.

به گزارش بازار، اتاق ایران میزبان برگزاری نشست فعالان زیست‌بوم کارآفرینی اجتماعی بود که به همت کمیسیون کارآفرینی اجتماعی سازمان ملی کارآفرینی ایران برگزار شد.

در ابتدای نشست آمال موسوی، عضو کمیسیون کارآفرینی اجتماعی با بیان اینکه این نشست به منظور بررسی چالش‌ها، فرصت‌ها و نقطه‌های مهم حوزه کارآفرینی اجتماعی برگزار شده است ادامه داد: احصا تهدیدها، فرصت‌ها، نقاط ضعف و نقاط قوت زیست‌بوم کارآفرینی اجتماعی توسط فعالان زیست‌بوم کارآفرینی اجتماعی از اهداف دیگر برگزاری این نشست است.

در بخش بعدی محمدامین صمیمی، عضو کمیسیون کارآفرینی اجتماعی سازمان ملی کارآفرینی ایران به نقشه حل مسائل اجتماعی به‌وسیله نوآوری و کارآفرینی اجتماعی پرداخت و با انتقاد از وضعیت پژوهشی در حوزه نظام مسائل اجتماعی گفت: یک عامل محیطی که کارشناسان بسیار نگران آن بودند همین وضعیت فعلی است، یعنی با ایجاد مشکلات اقتصادی، کارآفرینی اجتماعی و کارآفرینان اجتماعی به علت آنکه بیشتر در بخش اقتصادی و تجاری فعال هستند با خطر بیشتری مواجه‌اند.

در بخش بعدی محمدرضا راوند دبیرکل سازمان ملی کارآفرینی با معرفی سازمان ملی کارآفرینی و تشریح فعالیت‌های آن به همراهی این سازمان به منظور توسعه کارآفرینی اجتماعی تأکید کرد و گفت: عمق و گستردگی نابرابری‌ها و ناعدالتی ها در توزیع فرصت‌ها و منابع به عنوان یک ابر چالش اجتماعی مطرح است. با رویه موجود در نظام حکمرانی و دولت، نقش کارآفرینی اجتماعی بسیار باید مورد توجه قرار گیرد و سازمان ملی کارآفرینی ایران در این راستا آمادگی دارد تا با محوریت کمیسیون کارآفرینی اجتماعی و تعامل مستمر با نهادهای سیاست‌گذار و اجرایی کشور نسبت به ایجاد و توسعه زیرساخت‌های سیاستی و اجرایی در حوزه کارآفرینی اجتماعی نقش‌آفرینی کند.

عسگری دیگر فعال حوزه کارآفرینی اجتماعی با اشاره به مشکلات این حوزه گفت: فعالیت‌های کارآفرینی اجتماعی را وزارت کشور از منظر تأسیس ماهیت سازمان مردم‌نهاد (NGO) می‌داند در صورتی که ما فعال اقتصادی هستیم و این خود چالش است.

در خاتمه هم سعید زاهدی با اشاره به فعالیت مرکز نوآوری مجلس نسبت به رفع چالش‌های کارآفرینی اجتماعی در تعامل با نمایندگان مجلس و کمیسیون‌های تخصصی آن اعلام آمادگی کرد.

کد خبر: ۲۰۳٬۲۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha