۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷
شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا ۴۲۰ میلیون تومان حمایت مالی می‌شوند
در گفتگو با خبرنگار بازار مطرح شد؛

شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا ۴۲۰ میلیون تومان حمایت مالی می‌شوند

سمنان- صدیق رئیس پارک علم و فناوری کشور با بیان اینکه شرکت های دانش‌بنیان نوپا ۴۲۰ میلیون تومان حمایت مالی می شوند، گفت: این حمایت‌ها به صورت تسهیلات بانکی با الزام بازپرداخت نخواهد بود.

محمد جعفر صدیق در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن بیان اینکه شرکت‌های نوپا و خطر پذیر دانش بنیان و فناور مستقر در پارک های علم و فناوری کشور با اعطای مبالغی مورد حمایت قرار می‌گیرند، تاکید کرد: این تسهیلات تا سقف ۴۲۰ میلیون تومان برای حمایت از شرکت های مذکور در برار تلاطم های بازار اعطا می شود.

وی افزود: این مبلغ البته به صورت وام نیست بلکه در واقع حمایت از شرکت‌های نوپا و خطرپذیر محسوب می‌شود که اگر شرکت جوان و نوپای دانش‌بنیان نتواند در بازار موفق شود حداقل بدهکار نشود و مشکلات مالی برای آن شرکت پدید نیاید.

هدفگذاری و رویکردهای فناورانه

رئیس پارک علم و فناوری کشور با بیان اینکه این حمایت ها البته برای شرکت های نوپایی که کار را نیمه کاره رها کرده باشند نخواهد بود، بیان کرد: در صورتی که شرکتی بعد از حمایت‌های مالی بازهم ادامه روند تولید دانش بنیان را متوقف کرد این حمایت ها مشابه تسهیلات عمل خواهد کرد و شرکت باید آن را پس بدهد.

صدیق با اشاره به هدف‌گذاری های پارک علم و فناوری در کشور بیان کرد: یکی از بخش‌هایی که بر روی آن تمرکز داریم محور آموزش مهارتی است همچنین نفوذ دادن آی تی و آی او تی در صنایع به خصوص کشاورزی و دامداری و صنایع معدنی و هوشمند سازی سامانه ها و ... از دیگر بخش هایی است که تاکیدات ویژه‌ای در پارک علم و فناوری کشور به آن می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقداماتی که پارک‌های علم و فناوری به آن توجه دارند اقتصاد دیجیتال و روند هوشمند سازی گلخانه های تولیدی است، اضافه کرد: این هوشمندسازی چند هدف دارد که در زمره آنها می‌توان به کاهش مصرف آب، ارتقای بهره‌وری تولید، کاهش هزینه تولید و ... اشاره کرد.

کد خبر: ۲۰۳٬۲۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha