۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹
راه‌اندازی مرکز تولید غذای آبزیان با ظرفیت ۱۲ هزار تن در استان بوشهر| رشد دو برابری تولید غذای میگو
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

راه‌اندازی مرکز تولید غذای آبزیان با ظرفیت ۱۲ هزار تن در استان بوشهر| رشد دو برابری تولید غذای میگو

بوشهر- محمدی زاده استاندار بوشهر از راه‌اندازی مرکز تولید غذای آبزیان با ظرفیت ۱۲ هزار تن در استان بوشهر خبر داد و گفت: تا پایان سال شاهد رشد دو برابری تولید غذای میگو خواهیم بود.

احمد محمدی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: سفر دکتر رئیسی رئیس جمهور و هیات دولت به استان بوشهر در اواخر ماه جاری انجام می‌شود و برنامه‌های متنوعی برای این سفر داریم.

وی با اشاره به سفر اول رئیس جمهور به استان بوشهر در مهرماه ۱۴۰۰ افزود: توسعه اقتصاد دریامحور در نقاط ساحلی استان و حمایت از معیشت مردم با توسعه اشتغال نیروهای بومی از نکات برجسته مصوبات سفر بود که به خوبی انجام شده و البته در حوزه‌های اقتصادی و عمرانی و سایر بخش‌ها نیز اقدامات موثری انجام شده است.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در زمینه توسعه طرح‌های پرورش ماهی و میگو نیز شاهد رشد چشمگیری در ایجاد سایت‌های جدید هستیم و برداشت میگو نیز با روش‌های نوین و دانش بنیان در استان بوشهر ۵۰ درصد رشد داشته است.

محمدی‌زاده تصریح کرد: طرح‌های پرورش ماهی سی‌باس( پرورش ماهی در قفس) نیز با رشد محسوسی روبرو بوده و حجم تولیدات نیز چند برابر شده است.

وی یادآور شد: در سفر رئیس جمهور، طرح بزرگ پرورش میگو با واگذاری اراضی به ۴۴۰ نفر انجام می‌شود که اشتغال قابل توجهی برای بومی‌ها در بر دارد.

استاندار بوشهر گفت: راه‌اندازی مرکز تولید غذای آبزیان با ظرفیت ۱۲ هزار تن نیز از طرح‌های با کیفیت در استان بوشهر است که ظرفیت استان را به ۲۴ هزار تن می‌رساند.

محمدی زاده اضافه کرد: با راه‌اندازی مرکز تولید غذای آبزیان در بوشهر، ظرفیت تولید این محصول دو برابر شده و رشد صد در صدی خواهد داشت که بی‌سابقه است.

کد خبر: ۲۰۳٬۱۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha