۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
 برچسب تراریخته قانونی که همچنان اجرا نمی شود / تراریخته های وارداتی باید در کشور مبدأ نیز مورد مصرف عموم باشد
در گفت و گو با بازار مطرح شد

برچسب تراریخته قانونی که همچنان اجرا نمی شود / تراریخته های وارداتی باید در کشور مبدأ نیز مورد مصرف عموم باشد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اجرایی نشدن برخی مفاد برنامه ششم توسعه در حوزه تراریخته گفت: این محصولات اعم از بذر یا محصول نهایی که از بازار خارجی به داخل عرضه می شوند، می بایست در کشور مبدأ نیز مورد استفاده عموم مردم قرار گرفته باشند.

علی اکبری عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار بازار، درباره واردات و کشت محصولات تراریخته در کشور گفت: عرضه و تولید این محصولات تحت نظارت مراجع ذی ربط بوده و هست.

اکبری اظهار کرد: همانطور که در برنامه ششم توسعه آمده بود، محصولات تراریخته اعم از بذر یا محصول نهایی که از بازار خارجی به داخل عرضه می شوند، می بایست در کشور مبدأ نیز مورد استفاده عموم قرار گرفته باشند؛ همچنین در قانون برنامه ششم توسعه آمده که باید برچسب تراریخته به محصولات عرضه شده الصاق شود، ولی متاسفانه در این زمینه تخلفاتی مشاهده می شود که نیاز به رسیدگی دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با شاره به اینکه دستگاه های نظارتی باید بیش از پیش نظارت ها را بر محصولات تراریخته افزایش دهند، افزود: همچنین نظارت بر محصولاتی نظیر ذرت، برنج و ... که وارداتی هستند باید پیش از ورود محصول انجام شود تا ایجاد مشکل نکند.

وی در ادامه بیان کرد: شرکت های تولیدی که مواد اولیه آنان از خارج کشور تأمین می شود باید تحت نظارت باشند.

کد خبر: ۲٬۰۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha