۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
 استان زنجان از لحاظ اعتبارات دارای وضعیت مطلوبی نیست
استاندار زنجان:

استان زنجان از لحاظ اعتبارات دارای وضعیت مطلوبی نیست

زنجان- افشارچی، استاندار زنجان گفت: زنجان از لحاظ اعتبارات دارای وضعیت مطلوبی نیست و باید تلاش های بیشتری برای ارتقای بودجه استان در گذشته انجام می گرفت که محقق نشده است.

محسن افشارچی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه استان زنجان از لحاظ اعتبارات دارای وضعیت مطلوبی نیست، گفت: باید تلاش های بیشتری برای ارتقای بودجه استان در گذشته انجام می گرفت که محقق نشده و در لایحه بودجه ۱۴۰۲ اعتبار تملک دارایی‌های استان از ۹۰۰ میلیارد تومان به هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده که در صورت تصویب نهایی در مجلس، شاهد افزایش ۵۵ درصدی بودجه عمرانی استان خواهیم بود.

وی ابراز داشت: برای افزایش اعتبارات استان از چند جهت تلاش هایی را دنبال می کنیم که در برخی موارد موفقیت های نسبی نیز حاصل شده است.

استاندار زنجان،به موضوع مولدسازی دارایی های مازاد دولتی اشاره کرد و گفت: مولدسازی سال ها است که که وجود دارد ولی به آن صورتی که بتواند کمک کننده باشد نبوده است.

افشارچی تاکید کرد: طی سال گذشته مجموع اعتبار حاصل از مولدسازی در استان ۵۰ میلیارد تومان بود که عدد قابل توجهی نیست.

وی افزود: در استان تلاش ما این است که ارزش افزوده اموال مازاد دولتی را بالا ببریم و رویکرد ما این است که عایدات فروش اموال هر دستگاه در پیشبرد پروژه های همان دستگاه اجرایی هزینه شود.

استاندار زنجان تصریح کرد: ایجاد درآمد از مزیت های نسبی استان از دیگر رویکردهای افزایش بودجه استان است که در این راستا برای سال آینده ۲۰۰ میلیارد تومان ردیف اعتبار از محل فروش پسماند روی برای استان در نظر گرفته شد.

کد خبر: ۲۰۳٬۰۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • شهروند IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
      1 0
      تفاوت استاندار بومی و غیر بومی اینجا معلوم میشه استاندار بومی استان را خانه خود می داند و برای آبادانی آن حداقل دغدغه مند است.
    • رضا IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
      0 0
      در شهرستان طارم یه بودجه راه یا پل سازی میدن ۲۰ سال زمان میبره تکمیل بشه . آخرشم نصفه کاره ول میکنن میرن .