۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲
بازار آهن روی خط ثبات

بازار آهن روی خط ثبات

نخستین روز هفته با ثبات قیمت روز آهن آلات در غالب زیرمجموعه‌های بازار آهن و فولاد همراه بود.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، نخستین روز هفته با ثبات قیمت روز آهن آلات در غالب زیرمجموعه‌های بازار آهن و فولاد همراه بود، اما در عین حال تحرکات جزئی هم در برخی مبادی فروش مشاهده شد.

بازار ارز روز گذشته روند اصلاحی داشت و قیمت دلار در ابتدای روز در کانال ۴۴ هزار تومان اعلام شد اما در پایان روز به کانال ۴۳ هزار تومان عقب‌نشینی کرد و هر دلار در بازار آزاد حدود ۴۳ هزار و ۸۰۰ تومان مبادله شد.

بررسی نوسانات بازار آهن و فولاد
بازار میلگرد روز شنبه روند نسبتا آرام و ثابتی داشت و تحرکات مختصری نیز در برخی مبادی فروش مشاهده شد، اما برخی کارخانه‌ها نیز بین ۵۰ الی ۲۰۰ تومان کاهش قیمت داشتند. نرخ میلگرد آجدار روز گذشته حدود ۱۹ هزار و ۵۰۰ الی ۲۱ هزار تومان اعلام شد، متوسط نرخ این محصول هم ۲۰ هزار و ۳۳۵ تومان برآورد شد.

قیمت روز قوطی آهن نیز در عمده مبادی فروش ثابت اعلام شد اما کاهش جزئی هم مشهود بود، همچنین قیمت روز لوله مانیسمان، داربستی، گازی و سایر لوله‌ها نیز در همه کارخانه‌ها ثابت اعلام شدند.

انواع ورق‌های سرد و گرم نیز عمدتا ثابت اعلام شدند اما قیمت برخی ضخامت‌های ورق سیاه در کارخانه‌های فولاد مبارکه و اکسین با کاهش ۳۰۰ الی ۵۰۰ تومانی همراه بود؛ قیمت ورق گالوانیزه هم عمدتا ثابت اعلام شد، همچنین قیمت ورق رنگی حدود ۱۰۰ تومان کاهش قیمت داشت و ورق روغنی هم افزایشی اعلام شد.

قیمت تیرآهن نیز به تبعیت از جو کلی بازار، روند نسبتا ثابتی داشت، برخی سایزهای تیرآهن ذوب آهن اصفهان و فولاد یزد حدود ۳۰ الی ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشتند. قیمت روز نبشی و انواع ناودانی هم در عمده کارخانه‌ها ثابت اعلام شد.

همانطور که در تحلیل روز گذشته نیز اشاره شد به رغم روند نسبتا ثابتی که در بازار آهن شاهد هستیم تقاضای هیجانی چشمگیری وجود ندارد و فعالان بازار درحال رصد و نظاره بازار هستند.

در یک ماه گذشته مهمترین فاکتورهایی که محرک بازار بودند قیمت دلار و بحران گاز است که حالا به نظر می‌رسد اثرات این دو مؤلفه پیشخور شده است، با این اوصاف به نظر می‌رسد امروز بازار آهن روند ثابت همراه با برخی تخفیفات و اصلاح قیمت باشد.

در پی تلاش بازارساز برای تثبیت نرخ دلار در کانال‌های فعلی، ممکن است دلار در بین دو کانال ۴۳ تا ۴۵ هزار تومانی تثبیت شود. در صورتی که بازارساز بتواند بازار ارز را ثابت نگه دارد ممکن است در ماه پایانی سال که از برودت هوا کاسته می‌شود، احتمالا گاز برخی تولیدکنندگان وصل شده و عرضه شمش و آهن اسفنجی نیز افزایش می‌یابد، یک دوره ثبات و رکود در بازار ایجاد شود که کفه سنگین آن به نفع کاهش و تخفیف قیمت آهن باشد.

گزارش‌ها از بورس کالای روز گذشته حاکی است که از ۳۷ هزار و ۸۰ تن شمش بلوم عرضه شده حدود هزار تن معامله شد که نرخ آن ۲۱ هزار و ۱۱۵ تومان بود که به گویای افزایش ۱۰ درصدی نرخ این محصول نسبت به قیمت پایه آن است. همچنین ۲ هزار تن میلگرد آلیاژی نیز با قیمت ۱۸ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد.

کد خبر: ۲۰۳٬۰۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha