۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
نشست بررسی وضعیت ایمنی راه ها و آمار تلفات جاده‌ای برگزار شد
با حضور معاون حمل‌ونقل و رئیس مرکز مقررات وزارت راه؛

نشست بررسی وضعیت ایمنی راه ها و آمار تلفات جاده‌ای برگزار شد

نشست بررسی وضعیت ایمنی راه‌های پنج استان تهران، مرکزی، ایلام، سمنان و خراسان جنوبی که نسبت به سال گذشته با افزایش تلفات جاده ای مواجه بوده اند، برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت اره و شهرسازی، نشست بررسی وضعیت ایمنی راه‌های ۵ استان با افزایش تلفات جاده‌ای با حضور که امروز با حضور معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی، رئیس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی و جمعی از مدیران سازمان راهداری و حمل‌ونقل استان‌ها در ساختمان دادمان برگزار شد.

در این نشست مدیران استانی تهران، سمنان، ایلام، مرکزی و خراسان جنوبی به تفکیک گزارش مقایسه ای آماری، تحلیل وضعیت ایمنی و آمار زیرساخت‌های جاده ای و راه‌ها را ارائه دادند.

رضا نفیسی رئیس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی با بررسی گزارش‌ها آمار میانگین تلفات جاده‌ای را طی ۹ ماهه اول سال آسیب شناسی، تحلیل نقطه به نقطه، مشکل یابی و حضور در سیستم و برنامه‌ریزی را ضروری دانست.

همچنین شهریار افندی‌زاده معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی، در این جلسه گفت: با توجه به آمار و ارقام ارائه شده، میزان تصادفات در کشور افزایش یافته است و بر تعدا متوفیان و مجروحان اضافه شده است.

افندی زاده این آمارها را اعلام خطر دانست و افزود: در تحلیل‌های ارائه شده فقط عدد اعلام شده و فاقد تحلیل است بنابر این علل و ادله مشخص نیست.

وی با اشاره به این‌که تحلیلی از نظر وسایل نقلیه نداریم، خاطرنشان کرد: تحلیل‌ها بایستی روی شاخص‌های زمانی مثلا ساعت ۸ شب تا ۴ صبح و یا شاخص مکانی که در کدام محور تصادف به وقوع پیوسته است، صورت بگیرد.

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی تأکید کرد: بایستی در کمیسیون ایمنی شاخص ها و معیارهای مختلفی از جمله تعداد سفر در هر محور، شاخص سرعت، نسبت تعداد وسایل نقلیه به سرعت و... را برای ارزیابی به‌دست بیاوریم.

وی ادامه داد: هر استانی باید بر اساس شاخص‌ها مشخص کند در کدام محورها بیشترین تلفات را دارد و بنا بر موارد گفته شده به نگرش جدید نیاز داریم.

در پایان مقرر شد؛ برنامه‌ای به صورت مدون از سوی وزارت راه و شهرسازی به معاون اول رئیس‌جمهور ارائه شود، تخصیص اعتبار صورت گیرد، کمیسیون ایمنی استان‌ها جداگانه تشکیل شود، مدیران کل راهداری به همراهی رئیس‌شورای هماهنگی استان و استاندارها هرماه کمیسیون را تشکیل دهند و صورتجلسه آن را ارسال کنند. همچنین با تقویت نگاه استانی محورهایی که مطابق تجربه احتمال تصادف بیشتری دارند، شناسایی شوند.

نگاه منطقه‌ای و پهنه بندی بر اساس نوع سفر و تردد انجام‌شود که مدیران کل باهم هماهنگ شوند. از طرف دیگر بایستی در کمیسیون ایمنی برای ایام نوروز که سفرها افزایش می یابد، برنامه ریزی شود چراکه در این ایام توازن محورها مناسب نیست، برخی محورها شلوغ‌تر و برخی دیگر خلوت‌تر است که ضرورت دارد به محورهای کم تردد تمرکز کرد چون سرعت وسایل نقلیه بالاتر می‌رود.

گفتنی است این سلسله جلسات تا پایان سال برای همه استان‌ها برگزار می‌شود.

کد خبر: ۲۰۳٬۰۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha