۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵
۳۴۵ واحد سردخانه ای آذربایجان غربی در حال بهره برداری است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی:

۳۴۵ واحد سردخانه ای آذربایجان غربی در حال بهره برداری است

ارومیه- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: ۳۴۵ واحد سردخانه ای در آذربایجان غربی در حال بهره برداری است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، بهنام شهدی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات سردخانه داران استان با اشاره به اینکه این استان با پتانسیل نزدیک به یک میلیون تن، بزرگترین ظرفیت سردخانه ای کشور را دارا است، گفت: بهره مندی از این ظرفیت مهم برای توسعه استان منوط به استفاده از تکنولوژی های نوین در این صنعت است.

وی با اشاره به اینکه برای ایفای نقش برجسته تر این ظرفیت در چرخه توسعه بخش کشاورزی نیازمند یک برنامه منسجم هستیم، افزود: با وجود اینکه در شرایط فعلی صدور مجوزهای جدید برای احداث سردخانه توجیه اقتصادی ندارد اما در صورتی که استان بخواهد به عنوان هاب صادرات محصولات باغی معرفی شود از ظرفیت های فعلی و جدید سردخانه ای می توان بهره برد.

شهدی ادامه داد: در حال حاضر، ۳۴۵ واحد سردخانه ای در استان در حال بهره برداری هستند.

وی گفت: با وجود مناسب بودن وضعیت بارآوری محصول سیب در سال گذشته اما باز هم ۳۰ درصد ظرفیت سردخانه های استان خالی بود و این ضرورت استفاده سردخانه ها از امکانات و ماشین آلات جدید را دو چندان می کند تا سردخانه ها بتوانند در طول سال فعالیت کرده و محدود به فعالیت های فصلی نباشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در ادامه بر تقویت تشکل های صنفی کشاورزی به ویژه انجمن سردخانه داران برای ارتقای اقدامات و وحدت رویه تاکید کرد.

کد خبر: ۲۰٬۳۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha