۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳
 سرمایه گذاری سبز از یک تریلیون دلار فراتر رفت| سرمایه گذاری ۴۶۶ میلیارد دلاری در خودروهای برقی
نیمی از سرمایه گذاری جهان در تجدید پذیرها چینی است

سرمایه گذاری سبز از یک تریلیون دلار فراتر رفت| سرمایه گذاری ۴۶۶ میلیارد دلاری در خودروهای برقی

بر اساس تحلیل بلومبرگ NEF، سرمایه گذاری های سبز در پروژه های انتقال سوخت فسیلی طی سال گذشته به ۱.۱ تریلیون دلار افزایش یافت که تقریباً معادل مقدار سرمایه گذاری در تولید سوخت فسیلی است.

بازار؛ گروه آب و انرژی: بر اساس تحلیل بلومبرگ NEF، سرمایه گذاری های سبز در پروژه های انتقال سوخت فسیلی طی سال گذشته به ۱.۱ تریلیون دلار افزایش یافت که تقریباً معادل مقدار سرمایه گذاری در تولید سوخت فسیلی است.

بلومبرگ گزارش داد که این اولین باری است که سرمایه گذاری برای پروژه های انرژی تجدیدپذیر، خودروهای الکتریکی و منابع انرژی جدید مانند هیدروژن از یک تریلیون دلار فراتر رفته است.

انرژی خورشیدی و انرژی بادی بیشترین سرمایه‌گذاری‌ها را در سال ۲۰۲۲ به خود اختصاص داده‌اند، به طوری که ارزش سرمایه‌گذاری‌ها در آن‌ها بالغ بر ۴۹۵ میلیارد دلار بوده است که این میزان سرمایه گذاری نسبت به سال قبل ۱۷ درصد افزایش را نشان می دهد.

خودروهای برقی با ارزش سرمایه گذاری ۴۶۶ میلیارد دلار در سرتاسر جهان در رتبه دوم قرار گرفتند که افزایش سالانه ۵۴ درصدی را نشان می دهد.

چین به تنهایی با ارزش ۵۴۶ میلیارد دلار نیمی از سرمایه گذاری های جهانی برای گذر به انرژی های تجدیدپذیر را به خود اختصاص داده است، در حالی که ایالات متحده با سرمایه گذاری ۱۴۱ میلیارد دلار در رتبه دوم قرار دارد.

اگرچه سرمایه‌گذاری‌های سبز در سراسر جهان در سال ۲۰۲۲، ۳۱ درصد افزایش یافت، اما هنوز تنها کسری از آنچه برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و مبارزه با گرمایش جهانی لازم است، است.

بلومبرگ NEF پیش بینی می کند که برای کمک به رسیدن به هدف انتشار صفر گازهای گلخانه ای (کربن زدایی) باید سرمایه گذاری سالانه در انرژی های تجدیدپذیر تا پایان این دهه سه برابر شود.

گفته می شود از دلایل مهم انگیزه سرمایه گذاری در بخش انرژی های تجدید پذیر و کاهش وابستگی به سوخت های فسیلی جنگ روسیه و اوکراین و بحران انرژی در اروپا از یک سو و رشد تکنولوژی در بخش انرژی های تجدید پذیر و خودرو های الکتریکی است که در رقابت با انرژی های فسیلی و خودرو های با سوخت دیزل و بنزینی توجیه پذیر شده است.

در عین حال برنامه چشم انداز انرژی چین که از سال ۲۰۲۰ در حال اجرا است نیز نقش مهمی در این باره دارد به ویژه ان که چین در صنعت خودروهای الکتریکی نیز پیشتاز است.

کد خبر: ۲۰۲٬۸۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha