۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
حرکت با برکت؛ طرحی تسهیل گر در حوزه اشتغال معلولان
رئیس سازمان بهزیستی کل کشور مطرح کرد

حرکت با برکت؛ طرحی تسهیل گر در حوزه اشتغال معلولان

قادری رئیس سازمان بهزیستی کل کشور با اشاره به همکاری بنیاد برکت با سازمان بهزیستی به بازار گفت: طرح حرکت با برکت به دنبال خدمت رسانی و تسهیل گری در حوزه اشتغال معلولان است.

بازار؛ گروه ایران: بر اساس آمار ارائه شده در سال ۱۳۹۹ نزدیک به یک میلیون نفر معلول در سراسر کشور با معضلی به نام بیکاری دست و پنجه نرم می کنند؛ معضلی که رفع آن شاید حتی برای افرادی که دچار هیچ نوع از معلولیتی نیستند هم ساده نباشد اما برای معلولان مشکلات چند برابر می شود. از این رو دولت برای مجموعه هایی که از نیروهای معلول در واحدهای خود بهره می برند تسهیلاتی از جمله وام های کم بهره تا معافیت از سهم کارفرما از بیمه فرد را در نظر گرفته است.

با این حال مشکلات این قشر به این سادگی ها برطرف نمی شود و باید برنامه ریزی های بیشتری در این حوزه انجام شود. در این راستا از ابتدای سال جاری روسای بنیاد برکت با سازمان بهزیستی تفاهم نامه ای را امضا کردند تا شرایط را برای اشتغال معلولان تسهیل کنند. طرحی که از آن به عنوان حرکت با برکت یاد می شود و علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کل کشور درباره دستاوردهای آن در گفتگو با بازار توضیح می دهد:

* در خصوص طرح حرکت با برکت برایمان توضیح دهید و بگویید این طرح تاکنون چه دستاورد هایی داشته است؟

افتخار همسویی استراتژیک میان دستگاه ها و نهادهای انقلابی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به خصوص با بنیادی در ذیل این مجموعه به نام بنیاد برکت را داریم. بر این اساس یک اقدام تازه ای آغاز شد که نتایج بسیار مناسبی به نام حرکت با برکت را بر جای گذاشت و محصول آن خدمت رسانی و تسهیل گری در حوزه اشتغال است.

محصول حرکت با برکت خدمت رسانی و تسهیل گری در حوزه اشتغال است

حوزه اشتغال بسیار مهم و اساس کار توانمند سازی خانواده موضوع اشتغال است که شکر خدا افراد زیادی از جامعه هدف سازمان بهزیستی به خصوص افراد دارای معلولیت از نتایج این برنامه بهره مند شدند.

* در آینده هم برنامه ای برای همکاری با بنیاد برکت در راستای توانمند سازی معلولان دارید؟

بله امید است این حرکت تجدید شود و این مسیر با کمک و تسهیل گری مجموعه بنیاد برکت ادامه یابد. البته دستاوردهای این دوره فقط به تسهیل گری در اشتغال معلولان محدود نمی شود و در کنار آن آیین واگذاری ۲۵۰ واحد مسکونی برای خانواده هایی که دارای ۲ معلول به بالا بودند را هم انجام دادیم.

۲۵۰ واحد مسکونی به خانواده های دارای دو معلول به بالا واگذار شد

بنابراین امید است موضوع مسکن که یکی از ارکان توانمند سازی به خصوص در سازمان بهزیستی است با قوتی که در گذشته بوده با همین روال و با حمایت دولت و کسانی در ستاد اجرایی امام هستند ادامه یابد. مسئولیتی که عینا در واژه بالاترین خدمت تعریف می شود و خدمت گذار مردم شریف به خصوص افرادی که به هر دلیلی مسائل و مشکلاتی دارند که باید بیشتر دیده شوند هستیم.

* در برنامه های محرومیت زدایی هر دو نهاد بیشتر کدام مناطق مورد توجه قرار گرفته است؟

نقاط کمتر دیده شده در دستور کار قرار دارد که باید به آن ها رسیدگی شود. همکاران خوب ما در سازمان بهزیستی به عنوان مددکار در اقصی نقاط کشور در خدمت مردم شریف هستند. امید است با موضوعاتی که به صورت تحولی در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته و در سازمان بهزیستی که یکی از کار ویژه های آن مردمی سازی است با کوتاه کردن فرایند ها و روان سازی خدمات اتفاق بیفتد.

برنامه هایی که بر مبنای آن ها بتوانیم همین موضوع تفاهم نامه ها که اثرات اجرایی آن را می بینید که عده ای صاحب منزل شده اند، تسهیلاتی دریافت کرده اند، مشغول به کار شده اند و اشتغال زایی شده و اقلام توان بخشی را دریافت کرده اند باز هم تکرار شود.

کارهای بزرگی که با یک نگاه انقلابی برگرفته از یک تفکر استراتژیک باعث شده با همکاری نهادهای انقلابی و دولتی اتفاق بیفتد؛ اقدامات بسیار مثبتی که امیدواریم باز هم تکرار شوند.

کد خبر: ۲۰۲٬۸۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha