۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴
۱۰۰ فقره جواز کسب حوزه املاک در زنجان ابطال شد
رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان زنجان:

۱۰۰ فقره جواز کسب حوزه املاک در زنجان ابطال شد

زنجان- لطفی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان زنجان از ابطال ۱۰۰ فقره جواز کسب در حوزه املاک طی روزهای اخیر خبر داد.

حسن لطفی در گفتگو با خبرنگار بازار، با یادآوری اینکه از ۲۶ دی‌ماه امسال و بنا به دستور حجت الاسلام نیارکی رئیس‌کل دادگستری استان زنجان، موضوع بازرسی و ساماندهی املاک به صورت جدی در اولویت برنامه‌ها قرار گرفت، اظهار کرد: بر همین اساس تعداد ۵۱۵ مورد بازدید طی پنج روز از فعالان حوزه املاک در استان انجام و بر اساس پایش‌های صورت گرفته از پرونده‌ها، تعداد ۱۰۰ فقره جواز در این زمینه ابطال شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر و بعد از پایش‌های صورت گرفته تعداد فعالان حوزه املاک در استان زنجان به کمتر از ۱۰۰۰ فقره مجوزدار رسیده است، تصریح کرد: این در حالی است که پیش از این ۱۰۴۳ فقره مجوز فعالیت در این زمینه داشتیم.

این فعال حوزه املاک در زنجان با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده مقرر شده است تا این پایش‌های تاثیرگذار تداوم داشته باشد، افزود: در این راستا همه پرونده‌های فعالان این عرصه بررسی شده و از روزهای آینده بازرسی از کسانی که جواز کسب آن‌ها در وضعیت خاص قرار داشته و یا افرادی که هنوز شناسایی نشده، مجدداً رصد و شناسایی شده و نسبت به ابطال جواز کسب‌شان اقدام شود.

لطفی در خصوص جوازهای کسب ابطال شده، خاطرنشان کرد: جوازهایی که طی پایش‌ها و بازدیدهای اخیر ابطال شد، جزو آن دسته از افرادی بود که هیچ‌گونه فعالیتی در حوزه املاک نداشته و این مجوزها بلااستفاده مانده بود. همچنین تاریخ اعتبار برخی از این مجوزها به اتمام رسیده و نسبت به تمدید آن اقدام نشده بود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان زنجان ادامه داد: برخی دیگر نیز باوجود اخذ مجوز، دارای هیچ‌گونه مکانی برای فعالیت در حوزه املاک نبودند که خوشبختانه ۸۰ درصد این گونه مجوزها در استان، شناسایی و نسبت به ابطال ۱۰۰ فقره جواز در این زمینه اقدام شد.

لطفی با یادآوری اینکه تا به امروز ۲۸۱ فقره جواز کسب در حوزه املاک استان زنجان ابطال شده است، عنوان کرد: از روزهای آینده نسبت به ارجاع این پرونده‌ها به کمیسیون بازرسی اقدام خواهد شد تا اقدمات نهایی در این خصوص انجام شود.

کد خبر: ۲۰۲٬۸۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha