۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
دستگیری برخی از مدیران استانی موثر در قاچاق سوخت

دستگیری برخی از مدیران استانی موثر در قاچاق سوخت

مدیرکل پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: برخی از مدیران استانی که در حوزه قاچاق سوخت تخلف یا کم کاری کرده اند، پرونده تشکیل شده است.

به گزارش بازار، امیرمحمدپرهام فر با اعلام این خبر، گفت: تا زمانی که سوخت به صورت یارانه‌ای داخل کشور توزیع می‌شود، باید اقدامات نظارتی و پایش‌ها ادامه داشته باشد و شدت گیرد. از زمانی که فرآورده نفتی از پالایشگاه خارج و وارد مخازن انبارها می‌شود تا به دست مصرف کننده نهایی برسد، نیازمند پایش مرحله به مرحله هستیم.

وی با استناد به ماده ۴۴ آیین نامه اجرایی مواد ۵ و ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، درباره راهکار کوتاه مدت و غیرقیمتی برای کاهش قاچاق سوخت، تاکید کرد: وقتی متقاضی درخواست سهمیه سوخت می‌کند، دستگاه متولی باید این سهمیه را تایید کند و سپس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی آن را تخصیص دهد.

این مقام مسئول با تاکید بر این که ۷۰ درصد پرونده‌های مربوط به قاچاق کالا و ارز مربوط به قاچاق سوخت و عمدتا مربوط به نفتِ گاز (گازوئیل) است، تشریح کرد: مدیران تمامی دستگاه‌های اجرایی، باید بر عملکرد متقاضیان دریافت سوخت، نظارت داشته باشند؛ زیرا علاوه بر این که با تخلفات احتمالی برخورد می‌شود، از این به بعد با مدیرانی که ترک فعل داشته باشند و به موقع برای مبارزه با قاچاق سوخت اقدام نکنند نیز، برخورد می‌کنیم.

پرهام فر درباره روند رو به رشد قاچاق فرآورده‌های نفتی از جمله بنزین و گازوئیل نیز گفت: حجم فرآورده‌های نفتی قاچاق کشف شده، در ۹ ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، ۶۷ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز همچنین تاکید کرد: پرونده‌های بسیاری کلانی هم برای متقاضیان دریافت سوخت که درخواست سهمیه غیرواقعی کرده اند، تشکیل شده؛ مانند چندین پرونده که از سوی استانداری هرمزگان برای برخی از شرکت‌های حمل و نقل به قوه قضاییه ارسال شده است.

کد خبر: ۲۰۲٬۷۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha