۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶
ابراز امیدواری به بهبود وضع اقتصادی با آزادسازی ذخایر ارزی افغانستان

ابراز امیدواری به بهبود وضع اقتصادی با آزادسازی ذخایر ارزی افغانستان

معاونت اقتصادی کابینه افغانستان اعلام کرد: با آزادسازی ذخایر مسدود شده ارزی، وضع اقتصادی این کشور بهبود خواهد یافت.

به گزارش بازار، معاونت اقتصادی کابینه افغانستان اعلام کرد: با آزاد سازی ذخایر مسدود شده ارزی، وضع اقتصادی کشور بهبود خواهد یافت.

دفتر معاونت اقتصادی کابینه افغانستان امروز در بیانیه‌ای از گزارش اخیر بانک جهانی درباره وضع اقتصادی این کشور استقبال کرد و افزود: براساس گزارش بانک جهانی، نرخ مواد غذایی کاهش یافته، ارزش واحد پول افغانستان در برابر ارزهای خارجی ثابت باقی مانده و افزایش قابل ملاحظه‌ای در صادرات افغانستان بوجود آمده است که این یک تصویر واقعی از این کشور است که به جهانیان ارائه شده است.

براساس این بیانیه: حکومت افغانستان باور دارد اگر محدودیت‌های بانکی برداشته شود و ذخایر مسدود شده ارزی این کشور (در آمریکا) آزاد شود، گام‌های بلندتری در راستای بهبود وضع اقتصادی این کشور برداشته می‌شود و مسئولیت‌های جامعه جهانی در قبال مردم افغانستان نیز کاهش می‌یابد.

حکومت افغانستان در این بیانیه از جامعه جهانی، سازمان‌های بین المللی و همچنین بانک جهانی خواسته است هزینه‌های طرح‌های نیمه کاره بازسازی را در این کشور تامین کنند.

براساس گزارش جدید بانک جهانی، میزان تورم در افغانستان از هجده درصد در تیرماه امسال به نه درصد کاهش یافته است و همچنین این کشور در سال ۲۰۲۲ میلادی حدود یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار صادرات داشته است.

میزان صادرات افغانستان در سال‌های گذشته سالانه به یک میلیارد دلار نیز نمی‌رسید.

کد خبر: ۲۰۲٬۷۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha