۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
مالیات‌ستانی براساس اصل توانایی پرداخت انجام می‌شود
رییس‌کل سازمان امور مالیاتی:

مالیات‌ستانی براساس اصل توانایی پرداخت انجام می‌شود

رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: نظام مالیاتی در خدمت مردم و برای مردم است. مالیات‌ ستانی براساس اصل توانایی پرداخت انجام می‌شود.

به گزارش بازار، داود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی اظهار کرد: تمرکز بر شناسایی فرار مالیاتی و کتمان درآمدهای کلان است. بخش بزرگ جامعه مودیان مالیاتی خوش حساب هستند که پرداخت مالیات را وظیفه ملی، شرعی و قانونی خودشان می‌دانند و فعالیت سازمان را در راستای حقوق مردم تسهیل می‌کنند. دولت مردمی به دنبال تأمین مالی پایدار برای خدمت رسانی به مردم است و نظام مالیاتی بر اساس برنامه ریزی‌های کارشناسی در این زمینه نقش خودش را به خوبی ایفا می‌کند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه رویکرد سازمان امور مالیاتی کشور در مالیات ستانی بر عدالت مالیاتی و هوشمند سازی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: نظام مالیاتی در خدمت مردم و برای مردم است باید مالیات را براساس اصل توانایی پرداخت، دریافت کنیم و کلیه اقدامات نظام مالیاتی برای تحقق این هدف و خدمت‌رسانی بیشتر به مردم است.

منظور با اشاره به کاهش ۷ واحدی نرخ مالیاتی بیان کرد: ما به عنوان شریک ۱۸ درصدی در سال آینده علاقه‌مند به تعامل بیشتر با مودیان مالیاتی و معتقد به مودی محوری و مودی مداری هستیم و امیدواریم بتوانیم فرایندها را در سازمان امور مالیاتی به گونه‌ای بازطراحی کنیم که رضایت خاطر را در جمع مودیان بیش از گذشته داشته باشیم و بیشترین تلاش ما در چارچوب هوشمندسازی مالیاتی بر این موضوع استوار است که کلیه خدمات مالیاتی را الکترونیکی کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های جدید سازمان گفت: توسعه درگاه ملی خدمات الکترونیکی گواه این مدعاست. وی افزود هفته گذشته از سکوی نرم افزاری «مالیات من» برای تلفن همراه رونمایی شد که یکی از اقدامات مهم در این زمینه است تا هر شخصی بتواند در گوشی همراه خودش از راه دور و بدون مراجعه به ادارات از سوابق مالیاتی خود آگاه شود.

کد خبر: ۲۰۲٬۷۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha