۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
تعلیق قراردادهای بیمه معلم عامل ضعف سودسازی
عدم ثبت افزایش سرمایه«ومعلم» بعد از 7 ماه

تعلیق قراردادهای بیمه معلم عامل ضعف سودسازی

درآمد شرکت بیمه معلم به دلیل تعلیق قرارداد با برخی سازمان ها و شرکت ها کاهش یافته و از طرف دیگر افزایش سرمایه آن بعد از 7 ماه ثبت نشده و خروج سرمایه از آن تشدید شده است.

بازار؛ گروه بورس: شرکت بیمه معلم با نماد ومعلم که در سال های اخیر حاشیه های زیادی در همکاری با شرکت ها و سازمان های دولتی در ارائه خدمات داشته است، حالا چالش هایی را هم برای سهامداران خود ایجاد کرده و با وجود اینکه خرداد ماه ۱۴۰۱ حدود ۳۹ درصد افزایش سرمایه از محل اندوخته ایجاد کرده، اما هنوز این افزایش سرمایه ثبت نشده است. از طرف دیگر به شدت خروج سرمایه از این نماد کلید خورده و بسیاری از سهامداران خرد که امیدوار بودند زیان آن ها جبران شود بار دیگر به زیان آنها افزوده شده است.

در سال های گذشته بزرگترین مشتری بیمه معلم آموزش و پرورش بود اما به دلیل مشکلاتی که برای بیمه معلم ایجاد شده بود وزارت آموزش و پرورش هم با سازمان‌ها وزارتخانه‌های دیگر به تفاهم رسید تا پرتفوی بیمه‌ای وزرات آموزش و پرورش را به دیگر بیمه‌ها واگذار کند. به همین دلیل درآمد این بیمه به شدت افت داشته، به طوری که در ۹ ماهه امسال به ازای هر سهم ۳ تومان سود ساخته در حالی که در ۱۲ ماهه سال گذشته به ازای هر سهم حدود ۲۹ تومان سود ساخته بود.

یکی از مهمترین دلایل عدم همکاری سازمان و شرکت ها با بیمه معلم مشکلات داخلی آن بوده است تا جایی که برخی از سازمان ها همچون مخابرات که قرارداد بیمه با این شرکت داشتند نمی توانستند خدماتی دریافت کنند و هزینه کارکنان هم برای بیمه تکمیلی و ... به انها عودت داده نمی شود. البته این موضوع سابقه طولانی دارد و در سال های متمادی همواره شرکت ها و سازمان های دریافت کننده خدمات از بیمه معلم نسبت به سرویس دهی این شرکت ناراضی بوده اند و قرارداد آنها به صورت دوره ی اجرا شده و دوام چندانی نداشته است.

در حال حاضر وضعیت سهام این شرکت در بازار سرمایه نسبت به هم گروهی های خود بسیار ضعیف بوده و نه تنها در سودسازی ضعیف عملکرد است از نظر ارزشی هم به دلیل اصلاح طولانی مدتی که در سال های گذشته داشته سودی به سهامداران خود نداده است.

کد خبر: ۲۰۲٬۷۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha