۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
ستاد پایش کیفیت و کمیت در استاندارد فارس تشکیل شد| نگرانی از وضعیت نامناسب تولید
مدیرکل استاندارد فارس:

ستاد پایش کیفیت و کمیت در استاندارد فارس تشکیل شد| نگرانی از وضعیت نامناسب تولید

شیراز- مدیرکل استاندارد فارس با اشاره به تشکیل ستاد پایش کیفیت و کمیت در استان از کم فروشی۲۷ مورد فرآورده غذایی خبرداد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استاندارد فارس، مهدی رزمجویی در شورای استاندارد فارس گفت: طی این مدت در استان بالغ بر ۹۰ نمونه داخل استانی و ۲۸ نمونه خارج استان کنترل شد و در نمونه‌های کنترل شده استانی متأسفانه ۲۷ نمونه مردودی داشته‌ایم که وزن و حجم فرآورده با نوشته روی آن متفاوت بود.

وی با بیان اینکه از ۲۸ فرآورده خارج استان و کشوری ۱۱ فرآورده مردود و ۱۷ فرآورده قابل قبول بود و این عدد نشان می‌دهد که ما از نظر کمی وضعیت خوبی در تولید نداریم، تصریح کرد: این فرآورده ها شامل کلوچه، آب نبات، کافی میکس، صابون، ماکارونی، چیپس و انواع اسنک، انواع لبنیات، بستنی، انواع مایع شوینده و پودر ماشین لباسشویی و سایر محصولات است.

رزمجویی با اشاره به تأکید استاندار فارس در خصوص استاندارد محصولات ساختمانی بویژه بتن، نرم افزاری تهیه شده تا برای این محصول از تولید تا استفاده، استاندارد سازی آن بهتری انجام شود، گفت: قصد ما به هیچ عنوان مچ گیری از تولید کننده نیست بلکه تولید کننده باید میزان وزن خالصی که روی محصول اعلام می کند متناسب با همان را به مردم جنس ارائه بدهند و کمتر از آن نباشد.

بررسی روند نشان حلال بر روی مواد غذایی

بررسی روند نشان حلال بر روی مواد غذایی دیگر موضوعی بود که مدیرکل استاندارد فارس به آن اشاره کرد و افزود: در این حوزه ما وضعیت خوبی در سطح کشور نداریم و نتوانستیم برندسازی مناسب را انجام دهیم و در حوزه بین الملل سهم داشته باشیم و جای تأسف دارد که سهم محصولات ایران در تجارت حلال در جهان کمتر از نیم درصد است.

رزمجویی بیان کرد: علت کم بودن سهم ایران در برند حلال کاهش حجم صادرات ما است و باید در این عرصه مکانیسم های تشویقی ارائه شود تا برندینگ انجام شود.

مدیر کل سازمان استاندارد فارس همچنین یادآور شد: تعداد واحدهای تولیدی در استان دارای نشان حلال ۱۱ واحد و تعداد واحدهای تولیدی متقاضی نشان حلال ۴۱ مورد است.

کد خبر: ۲۰۲٬۷۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha