۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
ادامه صادرات مرغ از بازارچه های مرزی پیگیری می شود / ارزآوری ۳۵۰ هزار دلاری صادرات جوجه
مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان:

ادامه صادرات مرغ از بازارچه های مرزی پیگیری می شود / ارزآوری ۳۵۰ هزار دلاری صادرات جوجه

زاهدان - مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: صادرات جوجه یک روزه از بازارچه های مرزی این استان ۳۵۰ هزار دلار ارزآوری برای کشور داشته است.

مبین علی میر در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در اردیبهشت ماه امسال حدود ۵۰۰ هزار قطعه جوجه از طریق بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان به پاکستان صادر شد و بازارچه‌های مرزی این استان این ظرفیت را دارد تا ماهیانه ۱۲۰ هزار جوجه را هم به کشورهای هدف صادر کنند.

مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان افزود: در تلاشیم تا کار صادرات مرغ از بازارچه های مرزی این استان ادامه پیدا کند و آمادگی داریم نیاز هر کشوری که متقاضی باشد را برآورده کنیم.

وی با اشاره به اینکه به ازای هر تریلی صادرات برای ۱۰ نفر شغل ایجاد می شود و  اقتصاد منطقه نیز رشد پیدا می کند، ادامه داد: رونق تولید در استان سیستان و بلوچستان با تجارت امکان پذیر است و وجود هزار و ۳۰۰ کیلومتر مرز بستری مناسب برای تحقق این مهم است.

وی تصریح کرد: وجود نخلستان های بیشمار در سیستان و بلوچستان یکی دیگر از ظرفیت های تجاری استان است که خوشبختانه این محصول استراتژیک در زمره اقلام صادراتی سیستان و بلوچستان قرار دارد و ۹۰ درصد حجم محصولات صادراتی این استان را به خود اختصاص داده است.

کد خبر: ۲۰٬۲۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha