۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱
۳۰ درصد مبادلات تجاری ایران و قزاقستان در حوزه کشاورزی

۳۰ درصد مبادلات تجاری ایران و قزاقستان در حوزه کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: طبق تفاهمنامه هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و قزاقستان ۳۰ درصد مبادلات تجاری دو کشور در زمینه محصولات کشاورزی است.

به گزارش بازار، در نشست پایانی هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و قزاقستان، تفاهمنامه همکاری میان دو کشوردر زمینه‌های تجاری، کشاورزی، محیط زیست، گردشگری، علم و فناوری، آموزش و ورزش امضا شد.

وزیر جهادکشاورزی که رئیس هیئت ایرانی شرکت کننده در این نشست بود، گفت: کمیته مشترک و همکاری‌های کشاورزی میان دو کشور تشکیل شده و موضوعات قرنطینه، بهداشت دامی و نباتی در این کمیته مطرح و پیگیری خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: طبق این تفاهمنامه قرار است ۳۰ درصد مبادلات تجاری دو کشور در زمینه محصولات کشاورزی باشد.

وی همچنین تصریح کرد: دو طرف بر دستیابی به هدف گذاری افزایش مبادلات تجاری تا سه میلیارد دلار تاکید کردند.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی، تأسیس یک شرکت مشترک تجاری - کشاورزی به منظور توسعه تجارت در حوزه کشورهای خلیج فارس، آسیای مرکزی و خاورمیانه مورد بررسی و توافق خواهد گرفت.

یوسفی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران نیز در این اجلاس با تاکید بر کشت فراسرزمینی در کشور قزاقستان گفت: این کشور به علت شرایط مناسب آب و مرغوبیت خاک کشاورزی، گزینه خوبی برای اجرای کشت فراسرزمینی است، که ضروری است از سرمایه گذاران ایرانی در این بخش حمایت شود.

کد خبر: ۲۰۲٬۶۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha