۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
رشد چشمگیر تبادلات ترانزیتی در ۱۰ ماهه سال جاری
قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد

رشد چشمگیر تبادلات ترانزیتی در ۱۰ ماهه سال جاری

علی جعفری قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از رشد چشمگیر تبادلات ترانزیتی و صادرات در ۱۰ ماهه سالجاری خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی جعفری قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه بهتر است فرآیند پذیرش و تشریفات تردد برعهده یک دستگاه باشد، گفت: هدف ما روان سازی تردد و توسعه ترانزیت و صادرات است.

وی با اشاره به تأکید و دستور وزیر راه و شهرسازی به سازمان راهداری برای حضور میدانی برای بررسی مشکلات پایانه مرزی آستارا ، افزود: در سفری که به آستارا داشتیم مواردی در خصوص زیرساخت های پایانه ها مطرح شد که سعی می‌کنیم به سرعت برای برطرف ساختن مشکلات موجود اقدامات لازم را انجام بدهیم.

قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ضمن تشکر از سازمان صداوسیما بابت اهتمام ویژه ای که نسبت به موضوع کندی تردد در پایانه مرزی آستارا داشته، تصریح کرد: با توجه به‌ تاکیدات ریاست جمهوری در خصوص توسعه روابط با همسایگان و همچنین تفاهماتی که با زحمات وزارت امور خارجه و دستگاه مسئول شکل گرفته حجم صادرات افزایش پیدا کرده لذا این موضوع یک فرصت برای کشور است و این فرصت باید با توسعه زیرساخت‌ها همراه باشد.

جعفری در ادامه افزود : نباید این فرصت تبدیل به یک تهدید شود و اگر این تفاهمات شکل بگیرد و بحث صادرات و ترانزیت رخ دهد ولی زیرساخت‌ها همپا با آن‌ها پیش نرود باعث آسیب می‌شوند لذا هم اکنون در بحث نوبت دهی و تشریفات پذیرش کالا و بار دو نهاد گمرک و سازمان راهداری این وظیفه را برعهده دارند.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین مشکلمان در پایانه های مرزی عدم وجود مدیریت واحد است، گفت : هر دستگاهی که بخواهد این مسئله را پاسخگو باشد باید اختیار هم داشته باشد و مسئولیت باید با اختیاراتی همراه باشد که در حال حاضر این چند گانگی را در مدیریت پایانه مرزی داریم و یکی از مهمترین آسیب‌های ما همین موضوع است.

جعفری با اشاره به رشد چشمگیر تبادلات ترانزیتی و صادرات از طریق مرز زمینی و جاده ای گفت: در ۱۰ ماهه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ حجم ترانزیت عبوری ما از ۹۳ هزار و ۳۴۸ تن به ۳۰۱ هزار و ۴۵۳ تن رسیده و رشد۲۴ درصدی را تجربه کرده که اتفاق خیلی بزرگی است و باید سعی ما بر تردد روان در مرزها باشد.

وی ضمن قدردانی از زحمات گمرک، به معطلی کامیون ها در پایانه مرزی اشاره کرد و گفت: زیرساخت های گمرک مانند ایکس ری باید تقویت شود تا کارهای عبور به تندی انجام شود و از طرفی ما هم اکنون نیازمند سامانه فعال و الکترونیکی هستیم تا آن راننده ای که از شهرهای دیگر قصد حرکت دارد بداند چه زمانی در پایانه حضور پیدا کرده و باید تشریفات عبور از مرز را انجام دهد.

جعفری با اشاره به اینکه سازمان راهداری در مرزهای بیله سوار و بازرگان سامانه نوبت دهی راه اندازی کرده است، خاطر نشان کرد: تا ۱۵ الی ۲۰ روز آینده این سامانه را در مرز آستارا راه اندازی خواهیم کرد.

کد خبر: ۲۰۲٬۵۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha