۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۳
آغاز اتفاقات مثبت در شرکت‌های خودروساز با عرضه پرتیراژها در بورس
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

آغاز اتفاقات مثبت در شرکت‌های خودروساز با عرضه پرتیراژها در بورس

با ادامه عرضه خودرو در بورس به خصوص در خودروهای پرتیراز، اگر شرکت‌ها بتوانند ۴۰ تا ۵۰ درصد بالاتر از میانگین فروش درآمد کسب کنند، به طور حتم وضعیت شرکت‌های خودرویی تحت تاثیر اتفاقات مثبت قرار می‌گیرد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، حسن کاظم‌زاده، کارشناس بازار سرمایه به بررسی شرایط جاری بازار سرمایه پرداخت و به بورسان گفت: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از بازار به خصوص شرکت‌های صادراتی با قیمت‌های جهانی در ارتباط است، قیمت‌های صادراتی در کنار نرخ نیما، وضعیت درآمدی و سودآوری شرکت‌ها را تعیین می‌کند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به دو فاکتور نرخ نیما و نرخ بهره، عنوان کرد: متاسفانه فاصله نرخ نیما با نرخ آزاد زیاد است. همچنین در بحث مربوط به نرخ بهره هم کسری سنگینی در سیستم بانکی وجود دارد و تامین این کسری باعث شده که مدام عددهای جدیدی از نرخ شنیده شود.

کاظم‌زاده اظهار امیدواری کرد که حمایت برای کنترل هیجان منفی از سوی سازمان بورس بسیار قابل توجه بوده است و سازمان موفق شده که فاز هیجان منفی در بازار را کنترل کند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به عرضه خودرو در بورس کالا بیان کرد: با ادامه عرضه خودرو در بورس به خصوص در خودروهای پرتیراز، اگر شرکت‌ها بتوانند ۴۰ تا ۵۰ درصد بالاتر از میانگین فروش، درآمد کسب کنند، به طور حتم، وضعیت شرکت‌های خودرویی تحت تاثیر اتفاقات مثبت قرار می‌گیرد.

به گفته وی؛ شرکت‌های قطعه‌سازی هم تحت تاثیر این اتفاق مثبت می‌توانند برای دستیابی به شرایط و وضعیت مطلوب تلاش کنند و زنجیره‌ای از اتفاقات مثبت برای شرکت‌ها اتفاق بیفتد.

کد خبر: ۲۰۲٬۵۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha