۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۱
اعتبارات و طرح‌های کارگروه توسعه آبادان و خرمشهر مشخص شد| اجرای بیش از ۱۰۰ طرح
نماینده مردم آبادان در مجلس:

اعتبارات و طرح‌های کارگروه توسعه آبادان و خرمشهر مشخص شد| اجرای بیش از ۱۰۰ طرح

آبادان- مولوی، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبارات و طرح‌های کارگروه توسعه شهرستان‌های آبادان و خرمشهر به تفکیک مشخص شد.

سیدمحمد مولوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اسفندماه سال گذشته پیشنهادی مبنی بر تشکیل کارگروه توسعه شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در خصوص امور زیربنایی، اقتصادی، کسب و کار، فرهنگی، درمان، ورزشی و ... مطرح کردم که مورد موافقت قرار گرفت.

وی افزود: چند جلسه برای این موضوع در استانداری خوزستان و نهاد ریاست جمهوری تشکیل شد و ظهر امروز پنجشنبه نیز جلسه آن در استانداری خوزستان با حضور استاندار، مدیران کل استانی خوزستان و سازمان برنامه و بودجه تشکیل شد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حدود یکصد و ۱۱ طرح با اعتباری بالغ بر ۳۱ هزار میلیارد تومان تخصیص داده شده که ۱۸ دستگاه اجرایی در آن مشارکت می‌کنند و همچنین در فاصله زمانی چهار ساله انجام می‌شود.

مولوی عنوان کرد: محل اعتبارات استانی، وزارت نفت، صندوق توسعه ملی، محل مولدسازی و همچنین سازمان منطقه آزاد اروند است.

وی بیان کرد: این پروژه‌ها نهایی شده و از طریق استانداری خوزستان به نهاد ریاست جمهوری ابلاغ و وارد فاز اجرایی می‌شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس توضیح داد: وزارت آموزش و پرورش دو طرح با اعتباری بالغ بر ۸۴۰ میلیارد تومان، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دو طرح با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان، وزارت بهداشت هشت طرح با اعتباری بالغ بر ۲۷۳ میلیارد تومان، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پنج طرح با اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان، وزارت جهاد کشاورزی یک طرح با اعتباری بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان، وزارت راه و شهرسازی سه طرح با اعتباری بالغ بر ۴ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان و وزارت صنعت، معدن و تجارت سه طرح با اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد تومان بخشی از وزارت‌ها و میزان اعتبارات در نظر گرفته شده است.

مولوی خاطرنشان کرد: وزارت نفت ۱۶ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۹ هزار میلیارد تومان، وزارت نیرو هشت طرح با اعتباری بالغ بر ۵ هزار و ۵۷۵ میلیارد تومان، وزارت ورزش و جوانان سه طرح با اعتباری بالغ بر ۳۰۴ میلیارد تومان، وزارت کشور ۲۸ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۳ هزار و ۱۲۷ میلیارد تومان، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ۱۱ طرح با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد تومان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سه طرح با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان، جمعیت هلال احمر یک طرح با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک طرح با اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد تومان دیگر بخش‌ها و منابع در نظر گرفته شده است.

وی گفت: بهسازی معابر شهرهای آبادان، اروندکنار و چوئبده، اصلاح شبکه دفع آب‌های سطحی شهرستان آبادان، توسعه فضای سبز شهری و پارک‌های شهرهای آبادان، اروندکنار و چوئبده، تامین تجهیزات و امکانات دوربین‌های پایش در سطح شهرستان آبادان به منظور ارتقا امنیت، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری دفاع مقدس، ایجاد زیرساخت روستاهای هدف گردشگری، تکمیل باغ موزه دفاع مقدس آبادان، احداث و ترمیم ورزشگاه ۵ مهر آبادان و همچنین اجرای طرح‌های شیلاتی از اهم موضوعاتی است که مقرر شده توسط کارگروه توسعه شهرستان‌های آبادان و خرمشهر انجام شود.

کد خبر: ۲۰۲٬۵۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha