۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
دلایل خروج سهامداران خرد از نماد وبصادر| بانک صادرات از رقبای بانکی خود جاماند
بازار خبر داد؛

دلایل خروج سهامداران خرد از نماد وبصادر| بانک صادرات از رقبای بانکی خود جاماند

بانک صادرات در دی هزینه بیشتری نسبت به درآمد از محل سپرده ها و سرمایه گذاری و ... ثبت کرده داشته و پی بر ایی این سهم ۹۰ شده، سهامداران به وعده مدیران برای واگذاری سهام دیگر شرکت ها اعتماد نکرده اند.

بازار؛ گروه بورس: بانک صادرات ایران با نماد وبصادر طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۳۰ دی ۱۴۰۱ از محل تسهیلات اعطایی،سپرده گذاری، اوراق،سرمایه گذاری و کارمزدهای دریافتی مبلغ ۳۸۶۵ میلیارد تومانی درآمد محقق کرده و از محل هزینه مالی، سود سپرده‌ها و کارمزدها مبلغ ۳۹۸۸ میلیارد تومانی هزینه شناسایی کرده است. به همین دلیل این بانک ضعیف ترین تراز عملکردی را بر جای گذاشته و مثبت ۳ را ثبت کرده است در حالی که اکثر بانک ها در یک ماه گذشته بین ۴۰ تا ۹۰ درصد تراز مثبت داشته اند و از آنجایی که روز چهارشنبه هم با صف فروش همراه بود انتظار می رود که اصلاح این نماد ادامه داشته باشد.

چندی پیش هم شرکت سرمایه گذاری سپهر صادرات عرضه بلوکی سهام بانک صادرات را در چندین مرحله اعلام کرد اما تقاضایی نداشت و این مساله حکایت از ضعف سودسازی این بانک دارد، در حالی که بانک تجارت به عنوان رقیب اصلی این بانک سودسازی بالایی ثبت کرده و پی بر ایی آن به ۸ رسیده بانک صادرات با حداقل سودسازی پی بر ایی ۹۱ دارد و برای جلوگیری از خروج سرمایه از سهام بانک چندین بار اعلام کرده که شرکت سرمایه گذاری سپهر صادرات یا بخشی از سهام خود در ایران خودرو را واگذار می کند اما این مساله هم در حد یک وعده باقی ماند به همین دلیل خروج سرمایه از سهام بانک ادامه دارد.

وبصادر با سرمایه ثبت شده ۱۷۵۳۵ میلیارد تومانی طی عملکرد ۱۰ ماهه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ مبلغ ۴۰۱۵۱ میلیارد تومانی درآمد داشته و مبلغ ۳۳۲۹۲ میلیارد تومانی هزینه شناسایی کرده است.

کد خبر: ۲۰۲٬۵۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha