ایستگاه فضایی روسیه در سال ۲۰۲۷ آماده می‌شود

ایستگاه فضایی روسیه در سال ۲۰۲۷ آماده می‌شود

با توجه به نزدیک بودن تاریخ بازنشستگی ایستگاه فضایی بین المللی و تلاش برخی کشورها همچون چین برای تاسیس ایستگاه‌های مداری ویژه خود، روسیه نیز اعلام کرد تا سال ۲۰۲۷ ایستگاه مداری خود را خواهد ساخت.

به گزارش بازار، یوری بوریسوف، مدیر آژانس فضایی روسیه اعلام کرد: ایستگاه مداری روسیه با نام مخفف ROS به عنوان یک عنصر کلیدی زیرساخت مستقل آینده این کشور برای پروازهای فضایی انسانی جهت استقرار در سال ۲۰۲۷ برنامه ریزی شده است.

وی در این رابطه تاکید کرد: ما زیرساخت مستقلی برای پروازهای فضایی انسان به مدار پایین و نزدیک زمین ایجاد خواهیم کرد. عنصر کلیدی این زیرساخت‌ها، ایستگاه مداری روسیه خواهد بود که استقرار آن را برای سال ۲۰۲۷ برنامه ریزی کرده‌ایم.

بنا بر اعلام وبگاه تس (tass)، رئیس آژانس فضایی روسیه همچنین اعلام کرد؛ این کشور تمام مطالعات امکان سنجی مورد نیاز را تا روز ملی کیهان نوردی که در ۱۲ آوریل در روسیه جشن گرفته می‌شود، انجام می‌دهد.

گفتنی است پیش از این و در بهار سال ۲۰۲۱، بوریسوف که در آن زمان معاون نخست وزیر روسیه بود به طور رسمی اعلام کرده بود که وضعیت ایستگاه فضایی بین المللی در آینده مبهم بوده و به همین دلیل روسیه ممکن است بر ایجاد پایگاه مداری خود تمرکز کند.

کد خبر: ۲۰۲٬۵۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha