۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴
 تأثیر تحریم فرش دستبافت ایران بر اشتغال ‌پایدار
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

تأثیر تحریم فرش دستبافت ایران بر اشتغال ‌پایدار

اصفهان - نادری؛ معاون بازرگانی اداره‌ صمت اصفهان با اشاره به تأثیر تحریم فرش دستبافت ایران بر اشتغال ‌پایدار گفت: مشکلات مختلف باعث شده تا تولیدکنندگان رغبتی برای صادرات فرش نداشته باشند.

اسماعیل نادری در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به تأثیر تحریم فرش دستبافت ایران بر اشتغال ‌پایدار این حوزه اظهار کرد: با همکاری تشکل‌های استان و اتاق بازرگانی اصفهان تمام مشکلات حوزه فرش دستباف را احصاء و دسته‌بندی کرده و پیشنهادات و راهکارهایی برای رفع آنها مطرح کرده‌ایم، اما متأسفانه هنوز اقدامی برای رفع برخی مشکلات که به‌راحتی قابل حل است، انجام نشده است.

وی حذف پیمان سپاری ارزی صادرات فرش دستبافت را یکی از این پیشنهادات دانست که در گذشته مورد موافقت قرار نگرفت و ادامه داد: در نهایت بانک مرکزی مهلت رفع تعهد ارزی صادرات فرش را چهار ماه و سپس ۶ و ۱۲ ماه تعیین کرد، اما با توجه به امانی بودن صادرات فرش، خواستار افزایش این مهلت به ۳۶ ماه هستیم.

معاون بازرگانی اداره‌ کل صمت اصفهان با بیان اینکه این استان متنوع‌ترین تولید فرش کشور را دارد، بیان کرد: هم‌اکنون در فصل بررسی بودجه ۱۴۰۲ قرار داریم و درخواست ما از نمایندگان خانه ملت این است که نسبت به اصلاح پیمان‌سپاری ارزی، قوانین مرتبط با برگشت فرش و همچنین تخصیص اعتبار به بیمه قالی‌بافان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه مشکلات مختلف باعث شده تا تولیدکنندگان رغبتی برای صادرات فرش نداشته باشند، گفت: حمایت دولت و تمام بخشهای مرتبط از فعالان این حوزه ضروی است تا بتوانیم با افزایش صادرات فرش در راستای حمایت از تولید و رونق اقتصادی کشور و به ویژه استان گام برداریم.

کد خبر: ۲۰۲٬۳۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha