۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹
ارزآوری با ثبت رشت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی
مشاور معاون وزیر میراث فرهنگی مطرح کرد؛

ارزآوری با ثبت رشت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی

رشت- مشاور معاون وزیر میراث فرهنگی با بیان این که رشت کاندیدای ثبت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی شده است، گفت: انجام این ثبت به ارزآوری استان کمک می کند.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، فرزاد رشیدی در دیدار با استاندار گیلان با بیان اینکه رشت کاندیدای ثبت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی شده است گفت: اگر این ثبت انجام شود ارزآوری به استان چند برابر خواهد شد.

رشیدی با بیان اینکه امروز بزرگترین جاذبه های گردشگری بر مبنای صنایع دستی شکل می گیرد افزود: ثبت جهانی قاسم آباد رودسر واقع در شرق گیلان به عنوان روستای جهانی صنایع دستی با محوریت چادرشب بافی، موجب شد صادرات صنایع دستی استان در سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰، پنج برابر شود.

وی ادامه داد: رشت با ثبت جهانی در مسیر اصلی گردشگری قرار می گیرد و شهرهایی که ثبت جهانی شده اند بازدید کننده های خارجی آنان افزایش و گردشگری آنها توسعه می یابد.

اسدالله عباسی استاندار گیلان نیز با اشاره به نامزد شدن شهر رشت برای ثبت با عنوان شهر جهانی صنایع دستی گفت: صنایع دستی و هنرهای سنتی نشانگر این است که گیلانیان همیشه تاریخ دارای نبوغ، نوآوری و اندیشه بوده اند؛ رشت مرکز گیلان است و همه اندوخته ها و سرمایه های ما در رشت متمرکز است و اینکه این شهر جهانی شود نه یک موضوع ذهنی بلکه کاملا عینی است.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه میراث زندگی زیبای پیشینیان‌مان می بایست حفظ شود، بیان کرد: این میراث باید به نسل نو انتقال یابد و فرزندان این سرزمین در جای جای کشور با مفاخر کشور خویش در قالب کتاب های درسی آشنا شوند.

عباسی احیا و مرمت ابنیه تاریخی، شناسنامه دار کردن همه شهر های تاریخی استان گیلان و توجه به تولیدات ،محصولات و برندسازی ظرفیت ها را ضروری دانست و اظهار کرد: با این اقدام مشاغل خانگی و روستایی افزایش، مهاجرت ها معکوس و از حاشیه نشینی جلوگیری شده و با ایجاد اشتغال سطح درآمد نیز افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه ایجاد بازارچه های دائمی صنایع دستی باید شاخص عملکرد ارزیابی شهرداران استان باشد، تاکید کرد: زمان برای فراهم سازی شرایط ثبت رشت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی محدود است؛ مسئولان پای کار باشند و فرصت پیش آمده را قدر بدانند تا با همکاری و هماهنگی و تلاش شبانه روزی افتخار جهانی دیگری برای استان ثبت شود.

کد خبر: ۲۰۲٬۳۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha