۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹
برآورد ۱۴۶۴ تومانی برای عوارض واردات سم کشاورزی

برآورد ۱۴۶۴ تومانی برای عوارض واردات سم کشاورزی

در بودجه سال ۱۴۰۲، عوارض واردات هر لیتر / کیلوگرم سم آماده کشاورزی مبلغ ۱۴ هزار و ۶۴۰ ریال و سم فنی وارداتی ملبغ ۷ هزار و ۳۲۰ ریال برآورد شده است.

به گزارش بازار، جدول شماره ۱۶ بودجه سال ۱۴۰۲ درباره تعرفه‌های درآمدهای موضوع جدول شماره ۵ است که در این جدول ردیف درآمدی دولت از اخذ عوارض از واردات میوه و سبزیجات، سموم کشاورزی، غله، نشا نهال و پیازهای گل‌های زینتی، انواع چوب، انواع بذر پنبه، برنج، چای، کنجاله، لوبیا، کلزا، جو، ذرت و دانه‌های روغنی مشخص شده است.

عوارض واردات هر لیتر / کیلوگرم سم آماده کشاورزی ۱۴.۶۴۰ ریال (۱۴۶۴ تومان) و سم فنی وارداتی ۷.۳۲۰ ریال (۷۳۲ تومان) برآورد شده است.

در حال حاضر ۸۳ درصد از سموم مورد نیاز بخش کشاورزی در داخل تولید و تأمین می‌شود، از این رو در راستا حمایت از محصولات داخلی عوارض و تعرفه واردات سموم خارجی بالا در نظر گرفته شده است.

درآمد حاصل از عوارض سایر محصولات بدین شرح است.

هر کیلوگرم غلات، دانه‌های روغنی و کنجاله ۲۰۰ ریال، انواع چوب ۳۰۰ ریال، پنبه و انواع چای ۵۰۰ ریال، انواع بذور کاشتنی اعم از محصولات کشاورزی ۲۵۰ ریال و هر کیلو انواع پیاز گل‌های قلمه و نهال ۲۰۰ ریال است.

بر اساس توضیحات رئیس جمهور برای حمایت از بخش دام و کشاورزی، تعرفه واردات نهاده‌های دامی و دانه‌های روغنی از ۴ به ۱ درصد کاهش یابد تا در ادامه بهای تمام شده محصولات نهایی نیز روند کاهشی داشته باشد.

برآورد ۱۴۶۴ تومانی برای عوارض واردات سم کشاورزی

کد خبر: ۲۰۲٬۳۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha