۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
 بیش از ۹۰ درصد چراغ‌های روشنایی وارداتی است
عضو انجمن تولیدکنندگان چراغ‌های روشنایی:

بیش از ۹۰ درصد چراغ‌های روشنایی وارداتی است

عضو انجمن تولیدکنندگان چراغ‌های روشنایی گفت: نبود استاندارد اجباری و قوانین ضعیف گمرکی موجب شده بیش از ۹۰ درصد چراغ‌های روشنایی بازار در اختیار محصولات چینی باشد.

به گزارش بازار، علی آملی افزود: واردات چراغ‌های روشنایی از اوایل دهه ۸۰ آغاز شد و در دهه ۹۰ به اوج خود رسید و موجب شد شرکت‌هایی با قدمت ۵۰ ساله در این صنعت، از فعالیت باز بمانند.

وی با بیان اینکه توان تولید انواع چرا غ‌های اداری، تجاری، شهری، بیمارستانی و خانگی در کشور وجود دارد، گفت: تنوع تولید محصولات داخلی در برخی واحدهای تولیدی به ۸۰۰ نوع چراغ هم می‌رسد و تولیدکنندگان تلاش می‌کنند با تنوع در تولید، بازار و مشتریان خود را حفظ کنند، اما واردات فرصت رقابت و سهم بازار را برای فعالان این صنعت محدود کرده است.

آملی با بیان اینکه به طور مثال در تولید چراغ‌های LED توان تولید داخل پاسخگوی نیاز کشور است، اما واردات آن انجام می‌شود، گفت: قانونگذار، قانون ممنوعیت واردات کالای مشابه را مصوب کرده تا از تولید حمایت شود، اما بعد از تصویب قانون، نه تنها از تولید حمایت نشد، بلکه به دلیل برخی ایراداتی که در قوانین گمرکی وجود دارد؛ فضا برای واردات سهل‌تر شد.

کد خبر: ۲۰۲٬۲۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha