۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
۲۰۰ روستای استان سمنان دارای سند توسعه و اشتغال است | اعطای وام برای اشتغال زایی
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۲۰۰ روستای استان سمنان دارای سند توسعه و اشتغال است | اعطای وام برای اشتغال زایی

سمنان- صمیمیان، مدیرکل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری سمنان، با اشاره به اقدامات دولت برای بازگشت جمعیت روستایی، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته ۲۰۰ روستای استان دارای سند توسعه و اشتغال است.

مهدی صمیمیان در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه تولید ثروت در روستاهای کشور یکی از تأکیدات اصلی دولت سیزدهم و طبیعتاً استانداری سمنان است، بیان کرد: تمام طرح‌هایی که برای روستاهای استان پیش بینی می‌شود، پیوست تولید روستایی را نیز دارد تا بتوانیم شاهد تثبیت جمعیت و سکونت در روستاها باشیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌هایی که برای روستاهای استان سمنان داده شده بر حسب ارتقای تولید روستایی بوده است زیرا اعتقاد داریم تولید خودش می‌تواند ارتقای اقتصادی و در نتیجه جذب جمعیت را منجر شود افزود: سند توسعه اشتغال روستاها یکی از برنامه‌های خوب دوست است.

توسعه اشتغال‌زایی روستایی

مدیرکل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری سمنان ضمن بیان اینکه بر اساس ماده ۲۷ قانون برنامه‌ریزی می‌بایست پنج هزار روستا در سراسر کشور مورد پوشش سند توسعه اشتغال قرار گیرند که سهم استان سمنان از این میزان، ۱۵۰ روستا است، بیان داشت: با همت مسئولان ۲۰۰ روستای استان دارای سند توسعه و اشتغال‌زایی هستند.

صمیمیان با بیان اینکه در راستای شناسایی ظرفیت‌های تولیدی مستقر در مناطق روستایی و معرفی محصولات تولیدات روستایی از دیگر موضوعاتی است که در سراسر استان سمنان در دست پیگیری است، بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های قانونی در این زمینه یکی از راهکارهایی محسوب می‌شود که استانداری به دنبال آن است.

برنامه‌هایی که برای روستاهای استان سمنان داده شده بر حسب ارتقای تولید روستایی بوده است

وی با بیان اینکه یک هزار و ۲۱۹ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۶ می‌توانیم در روستاهای استان سمنان برای اشتغال و ماندگاری جمعیت تسهیلات بپردازیم، افزود: افرادی که قصد اشتغال در روستاهای استان و مناطق محروم دارند نیز از تسهیلات بهره مند می‌شوند.

اعطای تسهیلات بانکی

مدیرکل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری سمنان با بیان اینکه دولت به ازای هر فردی که برای آن در روستاها و مناطق محروم استان اشتغال ایجاد شود ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان وام می‌دهد، بیان کرد: این تسهیلات با نرخ سود چهار درصد به مدت هفت سال بازپرداخت خواهد داشت.

صمیمیان با بیان اینکه کسانی که علاقمند به استفاده این تسهیلات هستند می‌توانند به بسیج سازندگی، سازمان بهزیستی، کمیته امداد، بنیاد علوی، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، استانداری و فرمانداری‌ها و … مراجعه کنند، گفت: این فرصت‌های طلایی برای توسعه اشتغال‌زایی در روستاهای استان سمنان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه تمام تلاش دولت این است که بتوانیم اشتغال نسبتاً پایداری را در سراسر روستاهای استان سمنان داشته باشیم تا بتوانیم شاهد بازگشت جمعیت مهاجر و اصطلاحاً رقم خوردن مهاجرت معکوس باشیم، افزود: دولت از تمام ظرفیت‌های قانونی در این زمینه بهره‌گیری خواهد کرد.

کد خبر: ۲۰۲٬۰۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha