۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
تفاهمنامه همکاری‌های ایران و بورکینافاسو تهیه شده است
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

تفاهمنامه همکاری‌های ایران و بورکینافاسو تهیه شده است

مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیش‌نویس تفاهمنامه همکاری بین ایران و بورکینافاسو در حوزه‌های مختلف تهیه شده و دنبال می‌شود.

به گزارش بازار، سید صولت مرتضوی در دیدار با خانم «کیلم دتامبلاکانسوله» همسر نخست‌وزیر و خانم «ناندی سومه دیالو» وزیر زنان و امور بشردوستانه بورکینافاسو ضمن ابراز خرسندی از حضور آنها در ایران اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و ... فعالیت می‌کند و مایل هستیم در این رابطه نیز همکاری‌های خوبی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: سازمان آموزش فنی‌ و حرفه‌ای یکی از سازمان‌های زیرمجموعه این وزارتخانه است که امکانات خوبی برای مهارت‌آموزی دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این وزارتخانه در حوزه‌های تأمین اجتماعی، حمایت‌های بیمه‌ای، بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، سالمندان، کودکان کار، سلامت و ... تجربیات فراوانی دارد و اقدامات بسیار جدی انجام داده است.

مرتضوی به تجربیات ایران در حوزه تعاون اشاره و تصریح کرد: در این حوزه سرمایه‌های خُرد مردم و شرکت‌ها تبدیل به سرمایه‌های کلان شده و بستر تولید و اشتغال را فراهم کرده است.

خانم «کیلم دتامبلاکانسوله» همسر نخست‌وزیر بورکینافاسو نیز ضمن قدردانی از میزبانی ایران و شرکت در کنگره بین‌المللی زنان تأثیرگذار گفت:‌ طی این سفر از شنیدن نقش زنان در خانواده ایرانی بسیار شگفت‌زده شدم و تحت تأثیر قرار گرفتم و این موضوع برای کشورم نقطه عطفی خواهد بود.

وی افزود: همچنین به عنوان همسر نخست‌وزیر، انجمنی به نام «بهتر برای فردا» تأسیس کرده‌ام و برنامه‌هایی را برای زنان در دست اقدام دارم.

همسر نخست‌وزیر بورکینافاسو تأکید کرد: در این سفر تجربیات زیادی از ایران مشاهده کردم که در پیشبرد اهداف به ما کمک می‌کند.

همچنین، خانم «ناندی سومه دیالو» وزیر زنان و امور بشردوستانه کشور بورکینافاسو در این دیدار خواستار انتقال تجربیات کشور ایران در حوزه‌های حمایتی، کودکان کار، سالمندان، فناوری و ... به بورکینافاسو شد.

وی اظهار امیدواری کرد به زودی تفاهمنامه‌هایی در این زمینه امضا شود.

خانم «کیلم دتامبلاکانسوله» همسر نخست‌وزیر و خانم «ناندی سومه دیالو» وزیر زنان و امور بشردوستانه بورکینافاسو و هیأت همراه در بدو ورود به ساختمان وزارت تعاون با استقبال «حامد فروزان» مدیرکل امور بین‌الملل، ضمن حضور در یادمان شهید گمنام تازه تفحص‌شده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مقام شامخ شهدای سرافراز جامعه کارگری جمهوری اسلامی ایران ادای احترام کردند.

کد خبر: ۲۰۱٬۹۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha