۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱
خط سبز دستگاه‌های دولتی برای بنگاه‌های برتر
قائم مقام وزیر صمت عنوان کرد

خط سبز دستگاه‌های دولتی برای بنگاه‌های برتر

قائم مقام وزیر صمت گفت: براساس آخرین اقدامات برای نظام رتبه بندی مقرر شد خط سبزی در دستگاه‌های دولتی ایجاد و بنگاه‌های دارای رتبه برتر از شرایط مناسب تری در این دستگاه‌ها برخوردار شوند.

به گزارش بازار، سید مهدی نیازی در همایش معرفی شرکت‌های برتر ایران، با اشاره به اهمیت رتبه بندی و اعتبار سنجی بنگاه‌های اقتصادی در وزارت صمت گفت: از سال ۹۷ اقداماتی در راستای اجرای رتبه بندی در امور بازرگانی و البته مشخصا برای واردکنندگان صورت گرفته و در حال حاضر بحث رتبه بندی برای تمام کسب و کارهای حوزه‌ی صنعت، معدن و تجارت در حال برنامه ریزی است.

وی ادامه داد: نظام رتبه بندی صادرکنندگان تکمیل شده و در موضوعاتی همچون بازگشت ارز حاصل از صادرات و توسعه‌ی صادرات، این اقدامات در حال پیاده سازی است. منطق رتبه بندی برای تولیدکنندگان طراحی و پیاده شده و برای کسب و کارهای صنفی هم این موضوع در دست اجراست.

آقای نیازی با اشاره به آخرین اقدامات در جهت توسعه‌ی نظام رتبه بندی گفت: در ماه‌های گذشته با پیشنهاد وزارت صمت به دولت، قرار شد یک نظام حکمرانی برای بنگاه‌های برتر ملی و استانی در نظر گرفته شود که مبتنی بر شاخصه‌های وزارتخانه‌های صمت و اقتصاد باشد.

وی افزود: با نهایی کردن این شاخصه ها، یک خط سبز در دستگاه‌ها ایجاد می‌شود و بنگاه‌هایی که رتبه‌های برتر دارند می‌توانند از شرایط مناسب تری در دستگاه‌های دولتی برخوردار شوند. امیدواریم بتوانیم برای سایر حوزه‌ها و مقررات با این رویکرد حرکت کنیم و دیگر بنگاه‌های اقتصادی برای دریافت خدمات نیازی به طی کردن فرآیندهای طولانی نباشند.

کد خبر: ۲۰۱٬۹۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha