۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
صادرات ۵ هزار تن هلو و شلیل از مازندران
رئیس جهاد کشاورزی مازندران خبر داد:

صادرات ۵ هزار تن هلو و شلیل از مازندران

ساری - رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به آغاز برداشت هلوی پیش رس از باغات استان، میزان صادرات این محصولات را در سال گذشته بیش از پنج هزار تن اعلام کرد.

عزیزاله شهیدی فر در گفتگو با خبرنگار بازار سطح باغات سیاه ریشه از جمله هلو و شلیل را در مازندران هفت هزار و ۵۰۰ هکتار بیان کرد و گفت: در استان سه نوع رقم هلو پیش رس، میان رس و دیر رس در مجموع به میزان بیش از ۲۰۰ یک هزار تن تولید می شود.

وی با اشاره به ارزآوری محصولات باغی از جمله هلو و شلیل در مازندران گفت: سال گذشته محصولات استان به کشورهایی نظیر روسیه، عراق و دیگر کشورهای عربی صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان استان دومین تولیدکننده محصولات هلو و شلیل در کشور محسوب می شود، ادامه داد: مناطق مرکزی وش رقی بیشترین میزان سطح زیرکشت را در اختیار دارند.

شهیدی فر شمار بهره برداران محصولات هلو و شلیل را هشت هزار و ۵۰۰ نفر بیان کرد و گفت: تنوع ارقام می تواند در مدیریت برداشت و بازار کمک زیادی کند و امسال به دلیل مناسب تغذیه وباغ، تولید محصولات در استان افزایش چشمگیری داشته است.

وی یادآور شد: اگر بتوانیم واریته‌ها را معرفی کنیم که از نظر اندازه درشت‌تر باشد، بیشتر مورد اقبال بازارهای هدف خارجی قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ارزش محصولات تولیدی استان را در سال جاری در بخش هلو و شلیل هشت هزار میلیارد ریال بیان کرد.

کد خبر: ۲۰٬۱۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha