۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
کمبود سوخت مایع جایگزین گاز را گزارش کنید
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی:

کمبود سوخت مایع جایگزین گاز را گزارش کنید

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: مجبور به از مدار خارج کردن برخی جایگاه های سی ان جی با هدف تامین گاز بخش خانگی شدیم که مصرف بنزین را افزایش داد.

به گزارش بازار، علی اکبر نژادعلی، با اشاره به تشکیل همزمان ستاد مدیریت بحران سوخت در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در کنار ستاد مدیریت بحران گاز در شرکت ملی گاز، گفت: با توجه به افت فشار گاز در برخی نقاط انتهایی شبکه، ستاد مدیریت بحران سوخت برنامه ریزی برای تامین سوخت های جایگزین را بر عهده داشت.

وی افزود: توزیع سوخت به تمامی فروشندگی ها انجام شد و ذخیره سازی مناسب در تمامی انبارها نیز صورت گرفت. برای جلوگیری از ازدحام در فروشندگی ها، نفت سفید را از طریق خودروهای نیسان و نفتکش های کم ظرفیت، به درب منازل و محله ها منتقل کردیم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ادامه داد: با توجه به برودت هوا و نگرانی ها از قطع گاز، میزان مراجعه مردم به فروشندگی ها نیز بیشتر شده بود و حتی برخی برای احیاط، سوخت دریافت می کردند اما این اقدامات، شدت صف ها را کاهش داد.

وی بیان کرد: هموطنان می توانند از طریق شماره تلفن ۰۹۶۲۷ درخواست های خود را در ارتباط با سوخت رسانی و مشکلات مربوط به آن، به شرکت پخش فرآورده های نفتی منتقل کنند. با اطلاع رسانی که در این مورد صورت می گیرد، مناطق شرکت را برای سوخت رسانی، بسیج می کنیم. البته این نقاط که ممکن است به علت افت فشار گاز مشکل داشته باشند، از قبل شناسایی شده است.

نژادعلی با قدردانی از مردم به ویژه در مناطق شمال و شمال شرق کشور که در مصرف گاز صرفه جویی کردند، تاکید کرد: این صرفه جویی باید ادامه داشته باشد تا تامین سوخت مایع نیز به مشکلی بر نخورد.

برای تامین مناسب بنزین، در مصرف گاز صرفه جویی کنید
وی درباره علت فعال نبودن برخی از جایگاه های سی ان جی نیز توضیح داد: برای جلوگیری از افت فشار گاز در بخش خانگی و تامین گاز بیشتر برای نیروگاه ها به جای سوخت مایع، یکی از تمهیدات، استفاده بیشتر از جایگاه های بنزین به جای جایگاه های سی ان جی بود. این مسئله تاثیر قابل توجهی داشت و در برخی شهرستان ها توانستیم جایگاه های سی ان جی را به طور موقت برای چند روز تعطیل کنیم تا گاز طبیعی به خانه های مردم برسد.

این مقام مسئول اظهار کرد: با تمهیداتی که برای ذخیره بنزین در انبارها و انتقال آن از انبارها با جایگاه های سوخت اندیشیده شده بود، این کار نیز، به نحو احسن انجام شد اما مصارف حوزه سی ان جی، به حوزه بنزین منتقل شد که به همین علت، از موجودی انبارها برای تامین بنزین برای عرضه در جایگاه ها استفاده شد.

وی ادامه داد: می توان گفت که تقریبا تولید و مصرف بنزین در کشور، هم تراز شده بود اما در روزهای اخیر، مصرف بنزین بیشتر شده که توانستیم از انبارهای نفتی که از قبل ذخیره سازی شده بود، تامین کنیم. مصرف بنزین بعد از خارج شدن برخی جایگاه های سی ان جی از مدار، به عدد ۱۱۸ میلیون لیتر در روز هم رسید در حالی که متوسط مصرف روزانه بنزین در ابتدای سال، ۱۰۳ میلیون لیتر بوده است.

نژادعلی با انتقاد از وضعیت نامطلوب بهینه سازی مصرف در کشور، اظهار کرد: در شرایط فعلی، درخواست ما از مردم این است که در حوزه مدیریت مصرف، به کمک دولت بیایند. از سال ۹۷ تاکنون در تولید بنزین خودکفا بوده ایم و کمک مردم می تواند منجر به حفظ این خودکفایی و ممانعت از واردات بنزین شود.

کد خبر: ۲۰۱٬۸۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha