۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
۱۰ بهترین نرم افزار سوپرمارکت + معرفی نرم افزار رایگان

۱۰ بهترین نرم افزار سوپرمارکت + معرفی نرم افزار رایگان

تمام کسب‌وکارها برای مدیریت بهتر و دقیق‌تر فعالیت‌های خود از نرم‌افزار حسابداری استفاده می‌کنند.

به گزارش بازار، تمام کسب‌وکارها برای مدیریت بهتر و دقیق‌تر فعالیت‌های خود از نرم‌افزار حسابداری استفاده می‌کنند. سوپرمارکتی که روزانه با صدها مشتری سروکار دارد، باید یک نرم‌افزار حسابداری و فروش همه کاره و ساده داشته باشد. نرم‌ افزار سوپرمارکت به عنوان دست راست مغازه‌دار عمل می‌کند. این سیستم‌ها به صاحبین سوپرمارکت‌ها کمک می‌کنند درآمدشان را افزایش دهند و به اهداف اقتصادی و تجاری خود برسند.

نرم افزار سوپرمارکت چیست؟

سیستم حسابداری سوپرمارکت، نرم افزاری است که به شما امکان می‌دهد پرداخت‌های مشتریان را دریافت کرده و برای آنها فاکتور فروش صادر کنید. همچنین امور حسابداری و مالی را برای شما آسان می‌کند.

امکانات اصلی نرم افزارهای سوپرمارکت چیست؟

حسابداری، صدور فیش صندوق، مدیریت مشتریان، مدیریت چک‌ها، اتصال خودکار به کالرآیدی، اتصال به کارتخوان، کنترل و مدیریت موجودی انبار، باشگاه مشتریان، پیامک رسان، نظرسنجی از مشتریان

چرا استفاده از نرم‌افزار حسابداری سوپرمارکت برای سوپرمارکت‌ها ضروری است؟

سوپرمارکت‌ها طیف گسترده‌ای از غذاها و محصولات خانگی را ارائه می‌دهند. در تجارت سوپرمارکت، اطلاعات دقیق موجودی کالا ضروری است، زیرا بسیاری از اقلام با ماندگاری محدود در معرض فساد قرار دارند. همچنین سوپرمارکت‌ها باید از موجودی اقلام پرفروش آگاه باشند. بنابراین، موجودی‌ باید به‌درستی سازمان‌دهی شود. یک نرم‌افزار حسابداری و فروش اطلاعات موجودی در زمان واقعی را ارائه می‌دهد.

آیا نرم افزار سوپرمارکت رایگان وجود دارد؟

نرم‌افزار حسابداری سوپرمارکت باران یکی از بهترین نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی به حساب می‌آید. این نرم‌افزار برای سهولت کار صاحبان سوپرمارکت و فروشگاه‌ها و دسترسی آنها به امکاناتی همچون صدور فیش فاکتور، گزارش فروش، مدیریت مشتریان ، کاربران و… طراحی شده است. خبر خوب اینکه نرم‌فزار حسابداری سوپرمارکت باران اکنون برای دانلود رایگان در دسترس است و می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای از این برنامه استفاده کنید.

نرم افزار سوپر مارکت رایگان باران به اتوماسیون فرایند حسابداری و مدیریت موجودی فروشگاه کمک می‌کند. با این نرم‌افزار می‌توانید تمامی امور فروشگاه اعم از ثبت فاکتور خرید و فروش، خواندن قیمت کالا با بارکدخوان، حسابداری، گزارش فروش و… را مدیریت نماید. لازم به ذکر است که نسخه رایگان این نرم‌افزار محدودیتی از لحاظ تعداد کالا، مشتری و فاکتور ندارد.

مشکلات عدم استفاده از ‌نرم‌افزار حسابداری برای سوپر مارکت‌ها

مدیریت فروشگاه هرگز آسان نیست و هر اتفاقی ممکن است بیفتد. در ادامه به چند مورد از مشکلاتی اشاره می‌کنیم که در صورت عدم استفاده از نرم‌افزار فروش برایتان رخ می‌دهد.

کالاهای بسیار زیاد، کنترل دشوار:

هر فروشگاه مواد غذایی صدها نوع کالای مختلف دارد، حتی در یک فروشگاه کوچک، تعداد کالاها ممکن است به هزاران عدد برسد. چگونه می‌توانید قیمت همه این محصولات را به خاطر بسپارید؟ به لطف فناوری مدرن، با یک اسکنر بارکد و چاپگر رسید که با ‌نرم‌افزار همگام می‌شود، کنترل تمام جنبه‌های سوپرمارکت خود را در دست خواهید داشت.

مدیریت ناکارآمد انبار:

بسیاری از جنبه‌های مدیریت انبار بدون ‌نرم‌افزار یکپارچه مشکلات بسیاری را در پی خواهند داشت. مدیریت نادرست انبار می‌تواند منجر به لغو سفارشات، تاخیر در انجام سفارش شده و همچنین باعث شمارش نادرست موجودی، چاپ بارکدها و برچسب‌های نادرست، افزایش هزینه‌های ذخیره‌سازی و جابجایی محصولات می‌شود.

فناوری بارکدینگ یک امتیاز برای مدیریت پیچیده انبار است. یک ‌نرم‌افزار مدیریت موجودی با ابزار اسکن بارکد می‌تواند راه‌حل موثری برای مدیریت کارآمد فرآیندهای انبار باشد.

کاهش رضایت مشتری:

رضایت مشتری برای هر کسب‌وکاری اهمیت زیادی دارد. بااین‌حال، اگر محاسبه صورت‌حساب مشتری زمان‌بر باشد موجب نارضایتی مشتریان می‌شود. با یک سیستم فروش، می‌توانید یک صورتحساب را در عرض چند ثانیه چاپ کنید و در نتیجه مدت انتظار مشتریان را کاهش دهید.

فاسد شدن اقلام غذایی:

مدیریت موجودی برای سوپرمارکت‌ها که با کالاهای فاسد شدنی سر و کار دارند پیچیده‌تر است. تاریخ انقضا در فرآیند ردیابی موجودی بسیار مهم است. ردیابی ناکارآمد موجودی می‌تواند باعث زیان قابل توجهی به موجودی و سرمایه صاحبین خرده‌فروشی‌ها شود.

به عنوان مثال، کارکنان انبار محصولات جدید را به فروشگاه ارسال می‌کنند، در حالی که میزان قابل توجهی از محصولاتی با تاریخ انقضای اندک در انبار وجود دارد. این خطا باعث فاسدشدن محصولات با تاریخ انقضای زودتر می‌شود.

صف شلوغ پرداخت:

محاسبه دستی فاکتورها مستعد خطا است. ‌نرم‌افزار حسابداری فروشگاه این فرایند را سریع‌تر و انجام داده و همچنین دقت کلی و بهره‌وری تجاری را بهبود می‌بخشد. وقتی از نرم‌افزار سوپرمارکت استفاده می‌کنید قیمت محصول از قبل در ‌نرم‌افزار موجود است. مبلغ کل نیز به طور خودکار محاسبه می‌شود و یک فاکتور دقیق چاپ می‌شود، برای جمع و تفریق نیازی به ماشین حساب ندارید و مشتریان نیز لازم نیست زمان زیادی معطل بمانند. همچنین شما می‌توانید چندین فاکتور را به صورت همزمان در هنگام شلوغی فروشگاه ثبت کنید.

صف طولانی صندوق سوپرمارکت به علت عدم استفاده از نرم افزار مدیریت

مزایای نرم‌افزار سوپرمارکت

ساده‌سازی حسابداری:

حسابداری قلب مدیریت فروشگاه است. ‌نرم‌افزار حسابداری سوپرمارکت نقش بزرگی در ساده‌سازی کل فرآیند حسابداری و دستیابی به حداکثر کارایی دارد. با اتوماسیون فرایند حسابداری می‌توانید داده‌ها را بدون دردسر ثبت کنید. همچنین احتمال خطاهای انسانی کاهش می‌یابد. با استفاده از نرم افزار حسابداری می توانید با خیال راحت ترازنامه، صورت سود و زیان و سود و زیان انباشته کسب و کار خود را تهیه و بررسی نمایید. 

مدیریت بدون دردسر موجودی:

نرم‌افزار خرده‌فروشی جزئیات موجودی فعلی اقلام را ارائه می‌کند، به هنگام کاهش میزان موجودی لزوم خرید موجودی را یادآوری می‌کند. با ثبت روند حرکت موجودی هرگونه سرقت، هدر رفتن، آسیب اقلام را می‌توان به طور موثر ردیابی کرد.

بهره‌وری زمان:

‌نرم‌افزار حسابداری و فروش به شما اجازه می‌دهد کارهای خسته‌کننده و وقت‌گیر مانند گزارش‌گیری، ردیابی موجودی، تنظیم قیمت‌ها، ثبت حقوق و دستمزد، صورتحساب و غیره را خودکار کنید و زمان ارزشمند شما را آزاد می‌کند. شما می‌توانید از این زمان برای تعامل بهتر و ارائه خدمات به مشتریان استفاده شود.

گزارشگیری‌های متنوع:

بهترین و شگفت‌انگیزترین ویژگی‌ نرم‌افزار سوپرمارکت ویژگی‌ گزارش‌گیری است که به صاحب فروشگاه اجازه می‌دهد فروش، سود، درآمد، هزینه‌های فروشگاه سوپرمارکت را زیر نظر داشته باشد. شما می‌توانید بر شاخص‌های کلیدی عملکرد، گردش موجودی، فروش و درآمد کسب و کار را نیز نظارت کنید.

محاسبه خودکار مالیات:

نرم‌افزار های حرفه‌ای حسابداری و فروش سوپرمارکت قادر به انجام انواع محاسبات مالیات بر ارزش افزوده و مالیات هستند.

پیش‌بینی صحیح روند فروش:

گزارش‌های مختلف به پیش‌بینی صحیح فروش کمک می‌کنند. شما می‌توانید محصولات پرفروش‌تر را شناسایی کرده و موجودی بیشتری از آنها خریداری کنید. این امر به سودآوری و موفقیت کلی کسب‌وکار شما کمک می‌کند.

بررسی اطلاعات فروش و هزینه‌ها:

یک نرم‌افزار سوپرمارکت، داده‌های تلفیقی درباره بدهی فروشگاه شما به تامین‌کنندگان مختلف (یعنی حساب‌های پرداختنی) و پولی که مشتریان به کسب‌وکارتان بدهی دارند (یعنی حساب‌های دریافتنی) در اختیار شما قرار می‌دهد و شما را قادر می‌سازد بر پرداخت‌ها نظارت داشته باشید و به راحتی درآمد ناخالص روزانه، هزینه و سود را محاسبه کنید.

بهبود رضایت مشتری:

‌نرم‌افزار سوپرمارکت سوابق خرید مشتری را ذخیره و حفظ می‌کند و تجربه مشتری را بهبود می‌بخشد. با یک سیستم فروش، می‌توانید روی رضایت مشتری کار کنید. با کوچک‌کردن صف‌ها، تحویل درست و به موقع، درنظر گرفتن تخفیف‌ها باعث بهبود رضایت مشتری می‌شوید.

ویژگی‌های یک نرم‌افزار سوپرمارکت مناسب

ثبت سطوح قیمتی مختلف برای کالاها

امکان ثبت سطوح قیمتی مختلف برای کالاها و انتخاب سطح قیمتی پیش فرض برای مشتریان و کالاها یکی از لازمه‌های نرم‌افزار سوپرمارکت است.

تعریف کارت‌خوان‌های مختلف

یک نرم‌افزار فروشگاهی باید قابلیت تعریف کارتخوان‌های بانکی و اتصال آنها به ‌نرم‌افزار جهت ارسال مبلغ فاکتور فروش به صورت خودکار بر روی دستگاه کارتخوان را داشته باشد. این ویژگی موجب افزایش سرعت سرویس دهی به مشتریان و کاهش زمان معطلی آن‌ها می‌گردد.

امکان اتصال به سخت‌افزارهای مختلف

امکان اتصال به انواع ترازوها به صورت مستقیم و دریافت وزن کالا یکی دیگر از قابلیت‌های ضروری برای صاحبین سوپرمارکت‌ها است.

قیمت‌گذاری مختلف

امکان ثبت سطوح قیمتی مختلف برای کالاها و انتخاب سطح قیمتی پیش‌فرض برای مشتریان و کالاها یکی دیگر از قابلیت‌های مورد نیاز در نرم‌افزارهای سوپرمارکتی است.

فروش به ازای واحد وزن

در حین تسویه‌حساب، نرم‌افزار باید با ترازو یکپارچه شود. صندوقدار کد محصول را وارد کرده و سپس وزن آن را تعیین می‌کند. این سیستم مقدار کل را محاسبه کرده و کل مقدار، قیمت و وزن هر محصول را در برگه فروش چاپ می‌کند.

تعلیق تراکنش

‌نرم‌افزار سوپرمارکت باید بتواند یک تراکنش را به تعویق بیندازد و به معامله دیگری ادامه دهد. متعاقباً، تراکنش اصلی را می‌توان اصلاح یا حتی لغو کرد.

مدیریت کارکنان

یکی از قابلیت‌های نرم‌افزار فروشگاهی گزارشگیری از سوابق فروش کارکنان و کنترل دسترسی کاربران به تمام قسمت‌های نرم‌افزار است.

ثبت چک

نرم‌افزار سوپر مارکت باید قابلیت ثبت هزینه‌های جاری و چک‌های پرداختنی و دریافتنی و دسته چک‌ها را داشته باشد.

گزارش کالاهای فاسدشدنی

سوپرمارکت‌ها محصولاتی می‌فروشند که به سرعت فاسد می‌شود، بنابراین تاریخ انقضای محصولات باید ردیابی شود، کالاهای فاسد باید جمع‌آوری و دور ریخته شود.

برنامه‌های وفاداری مشتری

برای تقویت بیشتر روابط با مشتری، امروزه بسیاری از سوپرمارکت‌ها دارای برنامه‌های وفاداری مشتری هستند. ‌این نرم‌افزارها تاریخچه فروش مشتری را ثبت می‌کنند با برنامه‌های وفاداری به مشتریان ثابت امتیاز اختصاص می‌دهند. امری که باعث افزایش وفاداری مشتریان می‌شود.

  

بهترین نرم‌افزارهای حسابداری سوپرمارکت 

در سوپرمارکت‌ها، جایی که مصرف‌کنندگان بیشتر اوقات در صف می‎‌ایستند، صدور فاکتور در کمترین زمان برای بهبود تجربه مشتری بسیار مهم است. علاوه بر این از آنجایی که بسیاری از کالاها در سوپرمارکت‌ها فاسدشدنی هستند، نگهداری داده‌های موجودی و اطلاع از اقلام پرتقاضا ضروری است. نرم‌افزارهای حسابداری سوپرمارکت چنین ویژگی‌ها دارند. در ادامه قصد داریم بهترین نرم‌‎افزارهای حسابداری سوپرمارکت را معرفی کنیم.

۱- نرم افزار سوپر مارکت باران

نرم افزار سوپرمارکت باران

نرم‌افزاز سوپر مارکت باران محصول گروه نرم‌افزاری باران در سه سطح ساده، پیشرفته و ویژه طراحی شده و مناسب استفاده در فروشگاه‌های کوچک و بزرگ، عمده‌فروشی و خرده‌فروشی، سوپرمارکت و هایپرمارکت است. توسعه کسب‌وکار، حسابداری راحت، مدیریت هوشمندانه و مشتریان وفادار از مزایای این نرم‌افزار است.

مزایای نرم افزار سوپر مارکت باران

آنالیز فروش:

در هر زمان و هر مکان به گزارش های خود از تلفن هوشمند، تبلت یا رایانه دسترسی داشته باشید.

  • مشاهده درآمد، میانگین فروش و سود
  • پیگیری روند فروش
  • امکان تعیین اقلام و دسته بندی های پرفروش
  • مشاهده تاریخچه کامل فروش

مدیریت موجودی:

با نرم‌افزار سوپر مارکت می‌توانید موجودی خود را کنترل و ضررهای ناشی از ضایعات را کاهش دهید.

  • پیگیری میزان موجودی در زمان واقعی
  • اعلان هشدارهای خودکار کاهش موجودی
  • ارسال سفارشات به تامین‌کنندگان و پیگیری رسیدهای موجودی
  • انتقال موجودی بین فروشگاه‌ها
  • چاپ برچسب بارکد

مدیریت کارکنان:

کارکنان خود را به راحتی مدیریت کنید و تصمیمات سنجیده بگیرید.

  • پیگیری فروش توسط کارمند و تعیین بهترین عملکرد
  • نظارت بر ساعت ورود و خروج کارکنان و محاسبه کل ساعات کاری
  • اعطای سطوح مختلف دسترسی کاربر برای محافظت از اطلاعات حساس

باشگاه مشتریان و کوپن تخفیف:

برنامه وفاداری باعث جذب مشتریان عادی و افزایش فروش می‌شود.

  • تبدیل مشتریان عادی به وفادار
  • ساخت پایگاه مشتریان
  • مشاهدۀ تاریخچه خرید مشتری را برای ارائه خدمات شخصی
  • اجرای برنامه وفاداری برای پاداش دادن به مشتریان

۲- نرم افزار سوپر مارکت محک

نرم افزار سوپرمارکت محک

نرم افزار حسابداری سوپر مارکت محک محصول گروه  مشاور نرم‌افزار محک، با در نظر گرفتن نیازهای مالی و حسابداری سوپر مارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها طراحی شده است. کاربری آسان، صرفه‌جویی در وقت، به حداقل رساندن اشتباهات، تهیه و ارائه گزارشات مالی و خودکارسازی فرایندهای حسابداری از مزایای این نرم‌افزار است.

۳- نرم افزار سوپر مارکت دشت همکاران سیستم

نرم افزار سوپرمارکت دشت همکاران سیستم

شرکت همکاران سیستم برای هر صنفی نرم‌افزار حسابداری مختص به آن را تولید کرده است. نرم‌افزار سوپرمارکت دشت همکاران سیستم باعث افزایش دقت و سرعت در عملیات فروش و کنترل موجودی کالاهای فروشگاه می‌شود. نرم‌افزار دشت در سه نسخه پایه، استاندارد و پیشرفته عرضه شده است.


۴- نرم افزار سوپر مارکت هلو

نرم افزار سوپرمارکت هلو

نسخه سوپر مارکت هلو برای سهولت در سیستم فروش و حسابداری سوپر مارکت‌ها تولید شده است و شامل چهار نسخه ساده، پیشرفته، جامع و شبکه می‌شود.  امکان تعریف کالا در سطوح مختلف،  تعیین قیمت و مشخصات برای کالاهای هر سطح، مشاهدۀ موجودی، تعریف واسطه و ویزیتور، اعلام اتوماتیک سررسید چک‌ها و… از امکانات این نرم‌افزار است.

۵- نرم‌افزار حسابداری سوپر مارکت کیان پرداز

نرم افزار سوپرمارکت کیان پرداز

نسخه سوپر مارکت و مدیریت هایپرمارکت کیان‌پرداز، مناسب برای فروشگاه‌های مواد غذایی، ارزان سراها ،سوپرمارکت‌ها ، عمده‌فروشی‌ها و سایر صنوف مشابه این صنف می‌باشد و در در چهار نسخه متوسط، تکمیلی، پیشرفته و شبکه عرضه شده است. از ویژگی‌های این نرم‌افزار محیط ساده، کاربر پسند، امکانات مهم و کاربردی ضروری است.

۶- نرم‌افزار سوپر مارکت پارمیس پرو

نرم افزار سوپرمارکت پارمیس

نرم افزار حسابداری سوپر مارکت و فروشگاه پارمیس به گونه‌ای طراحی شده است که افراد با هر سطح سواد و دانشی می‌توانند از آن استفاده کنند. انتخاب سریع کالا با بارکدخوان در این نرم‌افزار موجب صرفه‌جویی در وقت و سرعت بخشیدن به روند فاکتورزدن می‌شود. این نرم‌افزار مناسب سوپرمارکت‌ها، هایپرمارکت‌ها، خرده‌فروشی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای است.

۷ - نرم‌افزار سوپر مارکت و هایپرمارکت مکسوس

نرم افزار حسابداری سوپرمارکت مکسوس

نرم افزار حسابداری سوپرمارکت و هایپرمارکت مکسوس با بهره‌مندی از سیستم صندوق فروشگاهی و مکانیزه به صاحبین فروشگاه‌ها امکان مدیریت امور مالی و حسابداری را می‌دهد. تعریف و مدیریت هزینه‌ها و درآمدها، گردش حساب مشتریان و طرف حساب‌ها، گردش حساب بانک و صندوق، گزارشات با جزئیات فروش و خرید از امکانات این نرم‌افزار است.

۸- نرم‌افزار سوپر مارکت پارسیان

نرم افزار سوپرمارکت پارسیان

نرم‌افزار سوپر مارکت پارسیان محصول گروه پارسیان حساب است. این نرم‌افزار با امکاناتی چون: درج ۵ قیمت برای یک کالا، تخفیف ردیفی، ثبت قیمت پیش‌فرض کالا، تغییر قیمت لحظه‌ای، ثبت قیمت پیش‌فرض کالا و امکانات گسترده دیگر مالکین سوپرمارکت‌ها را در مدیریت کسب‌وکارشان یاری می‌دهد.

۹- نرم‌افزار سوپر مارکت هوشمند نوین

نرم افزار حسابداری سوپر مارکت هوشمند نوین محصول گروه تولیدی و صادراتی هوشمند نوین است. تعریف نامحدود کالاها در سه سطح، قابلیت تعریف تخفیف‌های متنوع، اتصال به انواع کارتخوان‌های بانکی، بارکدخوان، فیش پرینتر  و… از امکانات این نرم‌افزار است.

۱۰- نرم‌افزار حسابداری سوپر مارکت چرتکه

نرم افزار حسابداری فروشگاهی هایپرمارکت و سوپر مارکت چرتکه در عین زیبایی ظاهری، رابط کاربری ساده و قیمت مناسبی دارد. حسابداری حرفه‌ای، داشبورد سفارشی، مدیریت ساده کاربران، گزارشات حرفه‌ای از ویژگی‌های این نرم‌افزار است. نرم‌افزار حسابداری سوپر مارکت چرتکه مناسب سوپرمارکت، هایپرمال، هایپرمارکت، فروسگاه زنجیره‌ای، بقالی و پخش مواد غذایی است.

جمع‌بندی

صرف نظر از اندازه کسب‌وکار، مدیریت موجودی یکی از چالش برانگیزترین فرآیندها در بخش خرده‌فروشی است. در این صنعت، بهبود مدیریت موجودی به طور مستقیم بر رضایت مشتری تأثیر می‌گذارد. رضایت مشتری هسته اصلی رشد تجارت خرده‌فروشی است. سوپرمارکت‌ها باید ریسک‌های موجود در مدیریت موجودی را درک و تحلیل کنند. تنها در این صورت است که می‌توانند راه حل‌های خوبی برای مشکلات پیدا کنند.

کد خبر: ۲۰۱٬۷۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha