۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
بارش برف خسارت سرما در محصولات زراعی را کاهش می دهد
معاون جهادکشاورزی همدان:

بارش برف خسارت سرما در محصولات زراعی را کاهش می دهد

همدان - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بابیان اینکه بارش برف خسارت سرما در محصولات زراعی را کاهش می دهد، گفت: پوشش برف ایجاد شده در اراضی دیم ذخیره رطوبتی به همراه دارد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی استان همدان؛ محمد شهرام پرورش گفت:سطح زیر کشت محصولات پاییزه استان همدان ۵۷۴ هزار هکتار است که از این سطح بیش از یک میلیون تن محصول تولید می شود.

وی بابیان اینکه محصولات زراعی استان همدان شامل گندم آبی و دیم، جو آبی و دیم و کلزا است، گفت: کشت محصولات زراعی استان همدان از دهم مهر ماه تا ۲۰ آبان ماه انجام می شود.

پرورش گفت: با عدم وقوع بارش های موثر در مهر، آبان و آذر عملاً ایجاد سطح سبز در مزارع گندم و جو دیم با اختلال مواجه شد بطوری که می توان گفت سطح سبز موثری در اراضی گندم و جو دیم شکل نگرفت که با توجه به عدم تکمیل دوره رشد در پاییز و انتقال آن به انتهای زمستان یا اوایل بهار کاهش عملکرد در اراضی دیم بسیار محتمل خواهد بود.

وی گفت: خوشبختانه با بارش برف در دیماه علی رغم وقوع سرما در تمام مناطق استان، خسارت سرما تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار کرد: با توجه به پوشش برف بسیار خوب ایجاد شده انتظار ذخیره رطوبتی خوبی را در اراضی دیم خواهیم داشت که این امر می تواند در افزایش بازدهی تولید در شرایط دیم موثر باشد.

وی گفت: در خصوص گیاه کلزا که در صورت عدم رشد مناسب در پاییز حساسیت بیشتری به سرمای زمستانه دارد شرایط حساس تر است ضمن اینکه ایجاد لایه عایق در برابر سرما روی محصول بروز خسارت در مزارع کلزا را کاهش دهد.

کد خبر: ۲۰۱٬۷۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha