۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
افزایش نرخ جفت ارز یورو به دلار به بالاترین سطح از آوریل ۲۰۲۲
تحلیل بازار فارکس؛

افزایش نرخ جفت ارز یورو به دلار به بالاترین سطح از آوریل ۲۰۲۲

جفت ارز یورو به دلار صبح روز دوشنبه به وقت بازارهای اروپایی، موفق به افزایش نرخ تا محدوده ۱.۰۹ شد که بالاترین نرخ این جفت ارز از ماه آوریل ۲۰۲۲ به این سو محسوب می شود.

به گزارش بازار؛ جفت ارز یورو به دلار صبح روز دوشنبه به وقت بازارهای اروپایی، موفق به افزایش نرخ تا محدوده ۱.۰۹ شد که بالاترین نرخ این جفت ارز از ماه آوریل ۲۰۲۲ به این سو محسوب می شود.

با آغاز معاملات فارکس در صبح امروز، یورو دست بالا را در برابر دلار داشته و دلیل عمده افزایش ارزش ارز رسمی اتحادیه اروپا در بازار، اظهارات هفته گذشته سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا مبنی بر لزوم افزایش نرخ بهره بانکی توسط این بانک است.

«کلاس نات» سیاستگذار ارشد بانک مرکزی اروپا روز یکشنبه طی سخنانی اعلام کرد که این بانک به احتمال زیاد طی ماه های فوریه و مارس، نرخ بهره بانکی را ۰.۵ درصد افزایش خواهد داد.

این اظهارات نات در حالی مطرح شده که همکار وی، «اولی رن» نیز در اظهاراتی جداگانه تصریح کرده است که تمام زمینه های لازم برای افزایش نرخ بهره بانکی توسط بانک مرکزی اروپا برای فصل زمستان و بهار آینده فراهم شده است.

نظرسنجی های اخیر رویترز نیز نشان می دهد که به احتمال زیاد، بانک مرکزی اروپا نرخ بهره بانکی را طی سه ماهه دوم سال جاری میلادی به ۳.۲۵ درصد افزایش خواهد داد؛ موضوعی که به طور حتم، منجر به افزایش نرخ جفت ارز EUR/USD در بازار فارکس خواهد شد.

با اینحال، به دلیل عدم انتشار آمار دقیق در خصوص شاخص های اقتصادی دو طرف اقیانوس آتلانتیک یعنی اروپا و آمریکا طی روزهای گذشته، همچنان شاهد نوسان این جفت ارز در بازار هستیم.

همچنین، سخنان امروز کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا که به احتمال زیاد، طی آن به سیاست های این بانک در خصوص افزایش نرخ بهره بانکی نیز اشاره خواهد کرد، تا حد زیادی در تعیین سرنوشت جفت ارز یورو به دلار موثر واقع خواهد شد.

کد خبر: ۲۰۱٬۷۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha