۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
فراهم شدن امکان صید فراسرزمینی
رئیس سازمان شیلات ایران اعلام کرد

فراهم شدن امکان صید فراسرزمینی

حسینی، رییس سازمان شیلات ایران تصریح کرد از بهمن ماه برنامه ریزی برای صید فراسرزمینی عملیاتی می شود.

به گزارش بازار، سید حسین حسینی رئیس سازمان شیلات ایران گفت: به عنوان دومین فرصت با ایجاد ناوگروه و پشتیبانی لنج‌های خرد امکان رفتن از اقیانوس هند به سمت کشورهای دیگر برای استفاده از ظرفیت های صید فراسرزمینی وجود دارد.

حسینی افزود با هماهنگی‌هایی که شده است نهم بهمن ماه از استان سیستان و بلوچستان ١٥ نفر از شناورداران به ماداگاسکار می‌روند تا ظرفیت‌ها را ارزیابی کنند تا صید فراسرزمینی که مدت هاست در برنامه است عملیاتی شود.

حسینی همچنین گفت: در حوزه منابع طبیعی و آبزیان تغییر رویکرد ازتولید کمی به کیفی سازی در دستور کار است.

حسینی خاطر نشان کرد: روش صید باید از روش گوش گیر به لانگ لاین تغییر کند و علاوه بر آن انواع قلاب‌هایی که برای صید تون ماهیان مورد استفاده قرار می‌گیرد، نیز باید تغییرکند.

رئیس سازمان شیلات با اعلام اینکه حفظ کیفیت محصول برای ساحل رسانی آن بسیار مهم است ادامه داد:درحال حاضر کشتی‌های پشتیبان برای پشتیبانی لجستیک این ناوگروه مورد استفاده قرار گرفته است که ارتقا و حفظ کیفیت و بازار رسانی محصول را عهده دار است و طرح پایلوت ناوگروه در حال انجام است.

حسینی در ادامه تصریح کرد: آنچه که برای صادرات بسیار مهم است بحث کیفیت است، زیرا صید با کیفیت پایین، باعث کاهش ارزش افزوده خواهد شد.

به گفته حسینی صید ماهی که ارزش بالایی دارد می‌توان با هزینه ۷ تا ده دلار به قیمت بالایی در بازار عرضه کرد.

حسینی همچنین گفت: شناورها دارای سردخانه‌هایی است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی وارد عرصه شده و دارای تکنولوژی بسیارپیشرفته‌ای است که امکان صادرات به کشورهای اروپایی و آسیای شرقی مانند ژاپن که بالا بودن کیفیت برایشان مهم است فراهم می‌شود.

کد خبر: ۲۰۱٬۷۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha