۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
فاز دوم پروژه پل معلق شیشه‌ای هیر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد/ ایجاد ۱۰۰ فرصت شغلی
رئیس اداره میراث فرهنگی اردبیل:

فاز دوم پروژه پل معلق شیشه‌ای هیر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد/ ایجاد ۱۰۰ فرصت شغلی

اردبیل - رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل گفت: در حال حاضر فاز دوم پروژه پل معلق تمامی شیشه ای هیر بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی اردبیل، محمدرضا شایقی در جلسه بررسی روند اجرایی و مشکلات پل معلق شیشه‌ای هیر در محل میراث فرهنگی اردبیل اظهار کرد: مرکز تفریحی سرگرمی در منطقه دربند هیر توسط سرمایه‌گذاری شرکت امکان‌شهر دربند هیر اجرا می‌شود.

وی میزان اشتغال در این پروژه را ۱۰۰ نفر دانست و تصریح کرد: این پروژه در سال ۹۶ شروع شده و در سال ۹۷ در زمینی به مساحت کل ۹ هکتار عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل افزود: فاز نخست این پروژه در سال ۹۸ در سفر رییس جمهور به استان به دست وزیر میراث فرهنگی به بهره‌برداری رسید.

شایقی روند اجرا و ‌پیشرفت پروژه پل معلق تمام شیشه‌ای هیر را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر فاز دوم این پروژه بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که زمانبندی جهت تکمیل پروژه ۴ سال تعیین شده و در صدد هستیم تا موعد مقرر زمینه برای اتمام عملیات عمرانی در این طرح را فراهم آوریم.

وی اظهار کرد: این پل که اولین پل معلق شیشه ای قوسی در جهان می‌باشد، در بالاترین نقطه در سطح شهر در بین دو صخره بر روی دره‌ای زیبا به ارتفاع ۸۵ متر احداث شده است.»

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل خاطرنشان کرد: طول پل ۲۰۸ متر و عرض آن ۱.۵ متر بوده و از جمله پل‌های هیجانی در دنیا با توجه به ارتفاع آن و قرارگیری در بین دو صخره و دره‌ای زیبا و شگفت‌انگیز است.

شایقی گفت: این سایت گردشگری شامل پل معلق شیشه‌ای، بازی‌های هیجانی بزرگسالان و کودکان از جمله شهر بازی کودک شامل زیپ‌لاین کودک، بک‌جامپ کودک، صخره‌نوردی کودکان، ترامپولین کودکان و استخر کودک است.

وی با اشاره به دیگر بخش‌های این مجموعه افزود: زیپ لاین بزرگسالان، رستوران سنتی، آلاچیق عشایر، غرفه‌های عکاسی سنتی و غرفه‌های صنایع دستی از دیگر بخش‌های این مجموعه است که افتتاح گردیده و آماده بهره‌برداری در صورت تصمیمات گرفته شده در ستاد مرکزی کرونا است و در فازهای بعدی رستوران شیشه‌ای در دل کوه، اقامتگاه دوچرخه هوایی و غیره راه‌اندازی می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل بیان کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان تا کنون در خصوص تامین زیرساخت‌های این مجموعه بیش از یک میلیارد هزینه کرده که با صرف اعتبارات برق‌رسانی کامل پروژه و ایجاد راه دسترسی به مجموعه انجام شده است.

کد خبر: ۲۰٬۱۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha