۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۹
بانوان قمی پیشگام در دانش و کارآفرینی | تولید محصولات بهداشتی با دانش نانو
بازار گزارش می‌دهد؛

بانوان قمی پیشگام در دانش و کارآفرینی | تولید محصولات بهداشتی با دانش نانو

قم- یک بانوی کارآفرین قمی توانسته طبیعت را با علم و دانش نانو ترکیب و محصولات مرغوب و باکیفیت آرایشی بهداشتی را به بازار عرصه کند تا نشان دهد هیچ محدودیتی برای حضور زنان در دنیای کسب و کار نیست.

هیفاء پردل؛ بازار: موفقیت زنان کارآفرین در جامعه نه تنها سبب سودهای اقتصادی می‌شود، بلکه منافع اجتماعی و فرهنگی هم ایجاد می‌کند. زنان نیمی از پیکره جامعه را به خود اختصاص داده و در همه عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، علمی و ورزشی کارنامه درخشانی را از خود نشان داده‌اند.

با توجه به قرار گرفتن کشور زیر بار ناعادلانه تحریم‌های اقتصادی به نظر برای تقویت بدنه اقتصاد بیمار کشور برای دور زدن تحریم اهرمی جز تقویت کسب و کار و فضاهای کارآفرینی نیست؛ لذا نباید از حضور بانوان کارآفرین با داشتن ایده‌های خلاقانه در کسب و کارهای مختلف و شرکت‌های متنوع اقتصادی و دانش بنیان و یا مشاغل خانگی غافل بود؛ زنانی که با ایده‌های خود و موفقیت‌هایی که به دست آورده‌اند توانسته‌اند دنیای امروزی را تغییر و مسیر علم و دانش را با دنیای کارآفرینی گره زده‌اند.


اقتصاد خانواده

در استان قم هستند بانوانی که با اتکا به خلاقیت، دانش و ابتکارات خلاقانه توانسته‌اند اقتصاد خانواده و حتی جامعه و کشور را متحول کنند و اکنون حضور زنان کارآفرین قمی در حوزه‌های مختلف کسب و کار وضعیت مطلوبی دارد و آنها توانمندتر از آقایان هستند.

با توجه به قرار گرفتن کشور زیر بار ناعادلانه تحریم‌های اقتصادی به نظر برای تقویت بدنه اقتصاد بیمار کشور برای دور زدن تحریم اهرمی جز تقویت کسب و کار و فضاهای کارآفرینی نیست

بانوان کارآفرین قمی در همه کسب و کارها و دنیای کارآفرینی چه مشاغل خانگی، نوآوری و حوزه مختلف کارآفرینی پیشگام و حرفی برای گفتن دارند.

بانوان قمی پیشگام در دانش و کارآفرینی | تولید محصولات بهداشتی با دانش نانو


در استان قم بانوان کارآفرین بسیار توانمند و موفقی داریم که در نمایشگاه‌های مختلف در حوزه کسب و کار و مشاغل خانگی و یا در حوزه کشاورزی و صنعت و ایده‌های فناورانه شاهد توانایی و جایگاه مطلوب آنان هستیم همچنین شرکت‌های دانش بنیانی داریم که صاحب ایده و نوآوری هستند و اگر عرصه برای حضور زنان بیشتر شود و حمایت شوند شاهد حضور بیشتر و ارتقای فعالیت آنها در حوزه‌های مختلف کسب و کار و کارآفرینی خواهیم بود.

در میان بانوان کارآفرین قمی یک بانوی نخبه وجود دارد که توانسته است به همراه تیم ۱۰ نفره خود که متشکل از نخبگان دکتری در عرصه کارآفرینی و دنیای نانو فعالیت دارند با درهم آمیختن معجزه طبیعت و مواد کاملاً طبیعی در دنیای نانو علم و طبیعت را به هم گره و محصولات آرایشی و بهداشتی را وارد بازار کند محصولاتی که در کیفیت و کمیت قابل رقابت با محصولات خارجی هستند.

گفت‌وگوی خبرنگار بازار با «فائزه کاشانیان» این بانوی مبتکر و صاحب فناوری قم که مدیرعامل شرکت دانش بنیان «ایستا صنعت وطن» و رئیس هیئت مدیره شرکت «نانونوآوران دانش پارس» و همچنین مدیریت فنی و حرفه‌ای «خانه نانو» را برعهده دارد، بدین شرح است:


دانش و فناوری چگونه می‌تواند نیازهای جامعه را برطرف کند؟

از آموزش و فضای علمی انتظار می‌رود که وارد عرصه تولید و سبد کالای مردم شود تا نیاز امروز و فردای مردم و کشور برطرف شود با همین ذهنیت در تلاش هستم بازار مصرف را از مجموعه خانه نانو خارج کنیم. مجموعه خانه نانو سعی دارد تا مسیر پژوهش و تحقیق و آزمایشگاه را تا عرصه‌های تولید کوتاه‌تر کند.

اگر عرصه برای حضور زنان بیشتر شود و حمایت شوند شاهد حضور بیشتر و ارتقای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های مختلف کسب و کار و کارآفرینی خواهیم بود

تحقیق و پژوهش و تولید مانند زنجیری به هم متصل است و خانه نانو در تلاش است تا آموزش‌های تخصصی نانو را به صورت کاربردی برای علاقه‌مندان و کارآفرینان فراهم کند لذا ما در این مجموعه افراد بسیاری را آموزش دادیم و پیچیدگی مسیر علم و تحقیق تا دنیای تولید را کوتاه‌تر و هموارتر کردیم.

در تلاش هستیم در هر حوزه‌ای دنبال راهکار عملیاتی آن باشیم. پایانه نامه‌هایی که در خانه نانو ارائه می‌شود کاربردی هستند و در این خانه به تیم نخبگان علمی و گستره کارشناسان و کارمندان اهمیت داده می‌شود و فلسفه آموزش ما گره خوردن علم و کاربردی است که در نهایت به تولید ختم می‌شود می‌توانیم نانو مواد را به بازار عرصه کنیم و تصمیم گرفتیم به حوزه نانو محصولات آرایشی روی آوریم.


نحوه ورود شما به عرصه تولید محصولات بهداشتی با استفاده از دانش نانو چگونه بوده است؟

با تلاش و ابتکار و کنار زدن همه موانع و سنگ‌اندازی‌هایی که برای گرفتن مجوز واحد صنعتی و غیر صنعتی وجود داشت من را از این مسیر پیچیده ناامید نکرد چرا که عشق ملی داشتم چالش‌های مختلف در ابتدای کار را تحمل و عزم خود را جزم کردم تا محصولات با کیفیت و مطلوب با بهره‌گیری از مواد کاملاً طبیعی تولید و روانه بازار کنیم.

در ابتدا من یک تیم ۱۰ نفره که همه از نخبگان علمی بودند تشکیل و با همراهی این تیم توانستم نخستین محصول فناورانه خود را که محصولات آرایشی و بهداشتی بود تولید و برای اولین بار در پیاده‌روی اربعین بین زائران به صورت رایگان عرصه کنیم که با استقبال روبرو شد.

بانوان قمی پیشگام در دانش و کارآفرینی | تولید محصولات بهداشتی با دانش نانو

برای ارتقای کیفیت محصولات خود چه اقداماتی انجام می‌دهید؟

محصولات ما به دلیل کیفیت بالا و در نظر گرفتن سلیقه مخاطب و مشتریان روز به روز مورد اسقبال بیشتر قرار می‌گیرد و توانسته نیاز مردم را برطرف کند و جای خود را در بازار باز کند. محصول در هر بار تولید طبق نتایج علمی نخبگان به روزرسانی شده و محصولات با کیفیت‌تر و پویاتری وارد بازار می‌شود مانند کودکی که در حال رشد است محصولات در نتیجه تحقیقات تجدید نظر عرضه شده است و طبق اثرگذاری بر روی پوست مخاطبان و از فناوری نانو استفاده کردیم.

در این محصولات آرایشی و بهداشتی که شامل انواع کرم‌ها و ضد آفتاب‌ها است از بهترین مواد اولیه که در دسترس ما قرار می‌گرفت تولید می‌شود و ما توانستیم با درهم آمیختن معجزه مواد طبیعی و دنیای نانو بهترین محصولات را تولید کنیم که این امر برای ما ارزش دارد. افرادی که به طب سنتی و نوین و فناوری‌های روز اهمیت می‌دهند می‌توانند از این محصولت استفاده کنند. مصرف کنندگان خارجی هم داشتیم مدال افتخار ما محصول با کیفیتی است که امروز می‌تواند با محصول خارجی رقابت کند.

محصولات ما به دلیل کیفیت بالا و در نظر گرفتن سلیقه مخاطب و مشتریان روز به روز مورد اسقبال بیشتر قرار می‌گیرد و توانسته نیاز مردم را برطرف کند و جای خود را در بازار باز کند

وقتی محصولی که نیاز بازار است را با کیفیت بالایی عرضه کنیم و به آن چاشنی کارآفرینی اضافه کنیم به ویژه در مجموعه‌ای که تیمی از نخبگان هستند و همه در مقطع دکتری فعالیت دارند محصولات مرغوب‌تر وارد بازار می‌شود در این شرکت بانوانی هم هستند که در بخش بسته‌بندی با ما همکاری می‌کنند. نانو در ابعاد کوچک شناخته می‌شود و اگر درست مورد توجه قرار گیرد از همان ابعاد ساختاری بدن موجودات زنده است و قطعا رویکرد نانو تأثیر زیادی در افزایش بهره‌وری مواد دارد و اثربخشی هیجان انگیزتری از ابعاد بزرگ‌تر را دارا می‌باشد. این مواد که هوشمند سازی شده و در ابعاد کوچک‌تر ارائه می‌شود اثربخشی بالاتری داشته و اثرات درمانی و تقویتی را از آن را بهتر می‌توان دریافت کرد.

گفتنی است، این بانوی نخبه قمی، مخترع نانوسامانه مغناطیسی بیوپلیمری بر پایه قالب مولکولی و همچنین نانو ذره مغناطیسی اصلاح سطح شده با آرژنین و پوششدهی شده با پوسته پلیمری قالب مولکولی برای حذف هوشمند مواد از فاز مایع و سیستم میکروفلوئیدی رقیق ساز ـ دیالیز (دی دی‌ام اس) برای افزایش بازده تاخوردگی پروتئین‌ها با تائید مرکز مالکیت فکری دانشگاه تهران و دارای افتخاراتی همچون کسب رتبه اول ایده‌های برتر فراخوان انتخاب ایده‌های نوآورانه و فناورانه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تهران است همچنین گذراندن دوره علمی مربوط به آموزش ساخت میکروفلوئیدی و کار با بیوسنسورهای مغناطیسی از دانشگاه Tuوین اتریش در سال ۲۰۱۵ هم از افتخارات این بانوی قمی است.

در گام نخست برای ارتقای فعالیت بانوان و جایگاه آنها در دنیای کارآفرینی و کسب و کار باید آنها را باور کنیم چون در تصور آنان محدودیت‌هایی وجود دارد که باید بر آنها فائق شوند نهادهای حاکمیتی و دولتی هم باید از این بانوان توانمند و خلاق حمایت کنند؛ در بسیاری از عرصه‌ها تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد و شاید در مواردی از کسب و کارهایی که آقایان در آن فعالیت دارند اگر زنان حضور داشته باشند بهتر و مطلوب‌تر اداره می‌شد.

کد خبر: ۲۰۱٬۷۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مریم شامی IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
      0 0
      من سفارشام به دستم رسید ولی نوشته های روی تیوپها هر دوبرچسبی هستش آخه چه‌طور اعتمادکنم؟