۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۱
نسبت ۳۴ درصدی تسهیلات به سپرده در بانک های خصوصی گیلان
استاندار گیلان اعلام کرد؛

نسبت ۳۴ درصدی تسهیلات به سپرده در بانک های خصوصی گیلان

رشت- استاندار گیلان نسبت تسهیلات به سپرده در بانک های خصوصی استان را ۳۴ درصد و پایین تر از میانگین کشوری اعلام کرد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، اسدالله عباسی در نشست با مدیران بانک‌های خصوصی استان گیلان اظهار کرد: بانکهای خصوصی نیز همانند بانکهای دولتی تابع مقررات و ضوابط بانک مرکزی هستند اما برخی روسای بانک‌های خصوصی چندان در قالب چارچوب‌ها و ضوابط و دستورالعمل‌های بانک مرکزی برای توسعه گیلان عمل نمی کنند.

وی نسبت تسهیلات به سپرده در بانک های خصوصی گیلان را ۳۴.۳ درصد و میانگین کشوری در این شاخص را ۵۲.۵ درصد عنوان کرد و ادامه داد: قرار نیست که در گیلان شعبه بانکی دایر اما منابع به سایر استان‌ها هدایت شود.

عباسی فلسفه وجودی تاسیس بانک‌های خصوصی را افزایش رقابت و جلوگیری از انباشت سرمایه در بانک‌های دولتی اعلام کرد و افزود: باید سهم بانک‌های خصوصی استان در فعالیت پولی، اعتباری و اقتصادی و میزان اثرگذاری مثبت آنان در مسیر پیشرفت و توسعه گیلان مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه بهبود خدمات بانکی و افزایش رقابت جزء نکات مهمی است که بایستی در خدمات‌دهی بانک‌ها به آن توجه کرد، گفت: بانک های خصوصی باید براساس ضوابط مالی و پولی، سیاست‌ها و دستاوردهای دولت حرکت کنند.

عباسی با اشاره به تعهد متقابل دولت و بانک‌های خصوصی گفت: وقتی دولت به تعهدات خود عمل می‌کند انتظار است بانکهای خصوصی احساس مسئولیت کرده و ماموریت خود در استان را به خوبی انجام دهند.

وی بیان کرد: دولت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استقبال می‌کند و براین اساس باید نقش و سهم بانک‌های خصوصی در توسعه استان نیز پررنگ تر باشد.

وی اظهار کرد: در گیلان نه تنها منابع و مصارف و عمل به تعهدات بانک‌های خصوصی باهم همخوانی ندارد بلکه آنها منابع خود را به سمت استان‌های برخوردار هدایت می‌کنند درحالیکه برخی مردم در نقاط کم‌برخوردار استان با اعتماد به این بانک‌ها منابع خود را در اختیار آنها گذاشته‌اند.

عباسی گفت: انتظار ما از بانک‌های خصوصی ایجاد و راه‌اندازی فعالیت های مولد، اقتصادی، توسعه‌ای، اشتغال، مسکن، صادرات غیرنفتی و تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی است.

کد خبر: ۲۰۱٬۶۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha