۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳
الزام به ثبت قراردادها در سامانه املاک و اسکان| طراحی بسته تشویقی برای قراردادهای اجاره بلند مدت
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تشریح کرد

الزام به ثبت قراردادها در سامانه املاک و اسکان| طراحی بسته تشویقی برای قراردادهای اجاره بلند مدت

ایری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی با هدف منطقی سازی قراردادهای اجاره بها و ضابطه مند کردن معاملات در دستور کار کمیسیون عمران قرار گرفت.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالجلال ایری، در تشریح نشست امروز( ۲ بهمن ماه) کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست امروز کمیسیون طرح دو فوریتی ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی که پیش از این کلیاتش در صحن علنی مجلس به تصویب رسیده بود با حضور مسئولان ذی‌ربط مورد بررسی قرار گرفت.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در نشست امروز موضوعاتی نظیر الزام به ثبت اطلاعات طرفین معامله و قراردادها در سامانه املاک و اسکان و دریافت کد رهگیری و ضمانت اجرایی آن، مشوق‌های مالیاتی برای قراردادهای اجاره بلند مدت، راه اندازی سکوها و پلتفرم های معاملات املاک برای ثبت قراردادها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه اجاره بها در سال‌های اخیر روند صعودی با شیب تندی را در پیش گرفته و دلالان و سودجویان در فضای خالی از نظارت و قانون جامع و مدون به افزایش قیمت ها دامن می‌زنند، وجود یک قانون دقیق که تمامی ابعاد را از جانب موجر و مستاجر در نظر گرفته و بازار را ساماندهی کند، به شدت احساس می‌شد. از این رو این طرح به دنبال منطقی سازی قراردادهای اجاره بها و ضابطه مند کردن معاملات بوده تا ضمن جلوگیری از عقد قراردادهای خارج از عرف، از دعاوی ایجاد شده به دلیل نقص قراردادها نیز جلوگیری شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امیدواریم با تلاش نمایندگان مجلس بررسی این طرح در کمیسیون عمران طی چند هفته آینده به اتمام رسیده و به هیات رئیسه مجلس ارسال شود تا پس از بررسی نهایی در صحن مجلس پیش از آغاز فصل جا به جایی مستاجران به مرحله اجرا برسد.

کد خبر: ۲۰۱٬۶۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha