۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱
سامانه «تراز» وزارت اقتصاد رونمایی می شود
فردا با حضور معاون اول رئیس جمهور؛

سامانه «تراز» وزارت اقتصاد رونمایی می شود

آیین تجلیل از فعالان پیشتاز اقتصاد ایران و رونمایی از سامانه تشخیص و تشویق فعالان اقتصادی قانونمند و خوش حساب «تراز» روز دوشنبه با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر امور اقتصادی برگزار می‌شود.

به گزارش بازار، علی ملکی دبیر این آیین در خصوص برگزاری این همایش که با هدف حمایت از بخش خصوصی اجرا می‌سود توضیح داد: «تزار» طرحی است که برای حمایت و تشویق از شرکت‌های خوش حساب و خوشنام بخش خصوصی تعریف شده است؛ این نام توسط وزارت اقتصاد از این جهت برای این همایش و طرح انتخاب شده که بتوان شرکت‌های فعال بخش خصوصی که در تزار تجاری ایران با معیارهای مختلفی، چون مالیات، نظام بانکی، واردات، صادرات، سرمایه گذاری و اشتغال زایی اصطلاحا خوش حساب هستند را شناسایی و به آن‌ها خدمات ویژه در همه بخش‌های یاد شده، ارائه دهد.

وی در ادامه بیان کرد: در این همایش ۲۰۰ شرکت منتخب از بخش خصوصی دعوت شده‌اند که قرار است از ۱۰ شرکت برتر تقدیر شود.

دبیر همایش متذکر شد که، در این همایش محمد مخبر، معاون اول رییس جمهوری، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و معاونان این وزارتخانه حضور دارند و قرار است لوح تقدیر توسط معاون اول رییس جمهوری به شرکت‌های برتر اهدا شود.

مشاور وزیر اقتصاد همچنین عنوان کرد: شعار این آیین «رسم درستکاری» است، از این جهت که در بررسی عملکرد شرکت‌های منتخب این همایش کارنامه‌ای مثبت از نظر اقتصادی و عملیاتی دیده شده که سبب انتخاب آن‌ها به عنوان خوشنام و خوش حساب شده است.

ملکی همچنین تأکید کرد: شرکت‌های منتخب در این همایش همه از بخش خصوصی انتخاب شده اند، البته برخی شرکت‌های عمومی با عملکرد مناسب نیز حضور دارند، اما محور آن تقدیر ویژه از شرکت‌های صرفا خصوصی است که بدون ارتباط و یا کمک دولت عملکرد مناسب داشته اند.

وی اضافه کرد: ما در این همایش این پیام را به بخش خصوصی می‌دهیم که وزارت اقتصاد به سمت خصوصی سازی واقعی در حال حرکت است، یعنی به سمت بنگاه‌هایی می‌رود که بدون ارتباط و کمک دولت و صرفا با سرمایه خود به جایگاه مناسب رسیده اند و قرار است این حمایت‌ها از سوی این وزارتخانه ادامه پیدا کند.

دبیر همایش «تراز» سپس افزود: همایشی مانند «تراز» می‌تواند یک مشوق برای شرکت‌ها و بنگاه‌های خصوصی باشد، اما نکته اصلی موثر بر عملکرد این شرکت‌ها دوام و پایداری این برنامه هاست، به شکلی که به صورت یک برنامه بلندمدت و در چارچوب آن، شرکت‌های موفق، تحت حمایت‌های وزارت اقتصاد و شخص وزیر در بخش‌هایی مانند گمرک و مالیات بمانند.

وی در پایان با تأکید بر این نکته بیشتر این شرکت‌ها تولیدی هستند، گفت: شرکت‌های برتر تولیدی نباید برای واردات مواد اولیه در گمرک معطل شوند تا خط تولیدشان دچار وقفه شود، یا در بخش مالیات اگر معوقه و یا جریمه‌هایی داشته باشند درچارچوب قانون و در حد امکان وزارت اقتصاد با این شرکت‌های کاملا همکاری می‌کند، اما نکته اصلی این است که شبکه چنین مشوق‌هایی باید به صورت کامل و مداوم ادامه یابد تا بر عملکرد بخش خصوصی تاثیر گذار باشد و شاهد شکوفایی بیشتر این بخش باشیم.

بر اساس این گزارش همایش «تراز» روز دوشنبه هفته جاری (سوم بهمن ما ۱۴۰۱) از سوی وزارت اقتصاد در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

کد خبر: ۲۰۱٬۶۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha