سامانه ۱۲۴ وزارت صمت به طرح ملی کالابرگ متصل شد
به‌منظور پاسخگویی به سوالات و مشکلات اصناف؛

سامانه ۱۲۴ وزارت صمت به طرح ملی کالابرگ متصل شد

در راستای افزایش سرعت پیاده سازی پروژه ملی کالابرگ در کشور، سامانه ۱۲۴ وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌منظور پاسخگویی به سوالات و مشکلات اصناف متقاضی شرکت در این پروژه راه‌اندازی شد.

به گزارش بازار، در همایشی که با حضور مسوولان مراکز یکپارچه مدیریت پاسخگویی و پایش خدمت اداره‌های کل صنعت، معدن و تجارت ۳۱ استان کشور و جنوب کرمان در وزارت صمت برگزار شد، «امین کلاهدوزان» سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اشاره به سیستم یکپارچه نوبت دهی و تماس در پروژه های مهم این مرکز، شامل سامانه ستاد و نماد تجارت الکترونیکی، به اهمیت پروژه ملی کالابرگ در معیشت مردم اشاره و بر لزوم دسترسی سریع و آسان به پاسخگویی متناسب به متقاضیان و صنوف مشارکت کننده در این پروژه ملی تاکید کرد.

در ادامه «مهدی ابراهیمی» مسوول اجرایی و هماهنگی طرح ملی کالابرگ در مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، گزارشی از روند اجرایی پروژه کالابرگ با هماهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه و از استان‌هایی که بیشترین همکاری را در مرحله نخست اجرایی این طرح ملی داشتند تقدیر و تشکر کرد. اصناف درگیر در طرح کالابرگ شامل فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی مصرف، فروشگاه های خواروبار، فروشگاه های فرآورده های لبنی، فروشگاه های فرآورده های پروتئینی و سایر صنوف فروشنده کالاهای زود مصرف هستند.

ابراهیمی در ادامه توضیحات خود، گفت: با توجه به اجرای آزمایشی طرح ملی کالابرگ در استان هرمزگان و نتایج مناسب به‌دست آمده ناشی از آن، پیش بینی می‌شود ثمرات اجرای این طرح در دسترسی مناسب مردم به اقلام معیشتی مشخص شده (۱۱ قلم کالای اساسی) به قیمت شهریور ماه ۱۴۰۰ و همچنین کاهش ایجاد نقدینگی و در پی آن کاهش تورم ناشی از آن، تاثیرگذار خواهد بود.

وی بیان‌داشت: با توجه به زمان‌بندی اعلام شده توسط مجری طرح ملی کالابرگ در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سایر استان های کشور به‌تدریج و مطابق با برنامه ریزی انجام شده، تا انتهای سال ۱۴۰۱ نسبت به پیاده کردن زیرساخت های مورد نیاز اجرای طرح ملی کالابرگ اقدام خواهند کرد.

کد خبر: ۲۰۱٬۶۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha