۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳
رشد ۴ درصدی ارزش معاملات بازار فیزیکی بورس کالا

رشد ۴ درصدی ارزش معاملات بازار فیزیکی بورس کالا

بازار فیزیکی بورس کالای ایران در دی ماه امسال رشد ۴ درصدی ارزش معاملات را به ثبت رساند.

به گزارش بازار به نقل از بورس کالای ایران، آمار معاملات بورس کالای ایران در دی ماه نشان می‌دهد در این ماه، ۸ میلیون و ۷۷۶ هزار و ۳۴ تن انواع کالا و محصول و ۲۸ هزار و ۴۵۵ دستگاه خودرو به ارزش بیش از ۹۲ هزار و ۵۶۲ میلیارد تومان در بازار فیزیکی فروخته شد که ارزش معاملات نسبت به آذر ماه رشد ۴.۱ درصدی را نشان می‌دهد.

در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران در دی ماه امسال، یک میلیون و ۵۸۹ هزار و ۷۴۳ تن انواع کالا و محصول به ارزش ۲۷ هزار و ۷۹۳ میلیارد تومان در دو بخش داخلی و صادراتی معامله شد.

در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی در ماه گذشته ۳۷۷ هزار تن وکیوم باتوم، ۵۰۸ هزار و ۹۸۹ تن انواع قیر، ۳۸۳ هزار و ۶۸۳ تن انواع مواد پلیمری، ۱۴۴ هزار و ۵۶۰ تن مواد شیمیایی، ۱۲۹ هزار و ۱۰۰ تن لوب کات، ۲۰ هزار و ۵۳۵ تن گوگرد، ۲۱ هزار و ۵۵۲ تن روغن، ۶ هزار و ۵۲۴ تن فرآورده‌های نفتی، ۵۶۰ تن عایق رطوبتی، ۷۴۰ تن گازها و خوراک‌ها معامله شد.

همچنین تالار محصول‌های صنعتی و معدنی در دی ماه امسال میزبان معامله ۷ میلیون و ۱۷ هزار و ۴۰۸ تن انواع کالا و محصول و ۲۸ هزار و ۴۵۵ دستگاه خودرو به ارزش بیش از ۹۲ هزار و ۵۶۲ میلیارد تومان بود.

در تالار محصول‌های صنعتی و معدنی در ماه گذشته ۴ میلیون و ۷۱ هزار و ۳۱۳ تن سیمان، یک میلیون و ۱۷۳ هزار تن سنگ آهن، یک میلیون و ۴۸۳ هزار و ۵۱۲ تن فولاد، ۲۶۲ هزار و ۷۵ تن روی، ۶۹ هزار و ۳۲۵ تن آلومینیوم، ۴۲ هزار تن آهن اسفنجی، ۳۰ هزار و ۱۷۸ تن مس، ۲ هزار تن کک، ۸۰۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۵۵۰ تن سرب، ۴۲ تن کنسانتره فلزات گرانبها، ۴۵ کیلوگرم شمش طلا دادوستد شد.

در بازار فرعی نیز ۱۶۸ هزار و ۸۸۲ تن انواع کالا و محصول (به ارزش ۲ هزار و ۲۰۷ میلیارد تومان) فروخته شد.

کد خبر: ۲۰۱٬۵۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha