۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۳
توافقنامه ایران و اوراسیا، دریچه ای به سوی سرمایه گذاری و  امنیت اقتصادی است
رایزن سابق اقتصادی ایران در روسیه:

توافقنامه ایران و اوراسیا، دریچه ای به سوی سرمایه گذاری و امنیت اقتصادی است

گرگان- رایزن سابق اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در روسیه، بلاروس و ازبکستان گفت: در شرایط تحریم فعلی، توافقنامه اقتصادی با اتحادیه اوراسیا می‌تواند امنیت اقتصادی در ایران ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار بازار، داوود میرزاخانی عصر چهارشنبه در نشست با فعالان اقتصادی گلستان اظهار کرد: هم‌اکنون نیازمند ایجاد امنیت اقتصادی در کشور هستیم و توافقنامه ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا می‌تواند امنیت اقتصادی در ایران ایجاد کند.

وی از همسایگی روسیه به عنوان یک فرصت برای ایران و گلستان نام برد و افزود: روسیه بیشترین جمعیت، مساحت، تولید ناخالص داخلی و تجارت را نسبت به سایر کشورهای عضو اتحادیه داراست و اگر از توسعه تجارت با روسیه صحبت می‌کنیم معنای آن نادیده گرفتن سایر کشورها عضو اتحادیه نیست.

دستیار وزیر نیرو در امور کمیسیون‌های دائمی همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه با تاکید بر اینکه هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا دارای توانایی، ظرفیت و پتانسیل‌هایی هستند که می‌تواند به توسعه تجارت ایران کمک کند، ادامه داد: روسیه ۷۵۰ میلیارد دلار از سهم مراودات تجاری ۸۶۰ میلیارد دلاری اتحادیه اوراسیا را به خود اختصاص داده و سالانه ۲۵۰ میلیارد دلار واردات داردو به عنوان یک ظرفیت بزرگ اقتصادی مطرح است.

وی با بیان اینکه روسیه و کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا هیچ شناختی از توانمندی‌های تولیدی ما ندارند، متذکر شد: امضاء تفاهنامه با اوراسیا فرصت و دریچه جدیدی باز کرده است و با تغییر نگاه و استراتژی‌ها باید زیرساخت مناسب برای توسعه تجارت با این کشورها را فراهم کنیم.

به گفته میرزاخانی گلستان قابلیت و ظرفیت تبدیل شدن به هاب ترانزیت را داراست و هم بخش خصوصی و هم دولتی باید تلاش کند با فراهم کردن زیرساخت‌ها به سمت امنیت اقتصادی پیش برویم.

کد خبر: ۲٬۰۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha