۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲
صنایع گلستان سهمیه سوخت دوم ندارد | تهیه گازوئیل از بازار آزاد
یک فعال اقتصادی:

صنایع گلستان سهمیه سوخت دوم ندارد | تهیه گازوئیل از بازار آزاد

گرگان- ساداتی، مدیرشرکت خدماتی شهرک صنعتی گرگان یک گفت: به دلیل قطعی گازو برق صنایع، ناگزیر از سوخت جایگزین استفاده می کنیم که آن هم به دلیل نداشتن سهمیه، باید از بازار و با قیمت گران تهیه کرد.

امیرحسین ساداتی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با توجه به اینکه کمبود گاز قابل پیش بینی بود اما مدیران استانی بدون اطلاع قبلی اقدام به قطع برق و گاز صنایع کردند و هیچگونه تمهیدی برای آن در نظر نگرفتند.

مدیرشرکت خدماتی شهرک صنعتی گرگان یک افزود: با اینکه برخی از صنایع ژنراتور در اختیار داشتند اما سوختی برای راه اندازی آن ندارند و در عمل این ژنراتورها کمکی به آنها در تولید نمی کند.

ساداتی ادامه داد: تولیدکنندگان به دلیل نداشتن سهمیه سوخت مجبور به تهیه سوخت از بازار آزاد با قیمت بالایی شده اند.

به گفته مدیرشرکت خدماتی شهرک صنعتی گرگان یک، آن دسته از کارخانه هایی که موتور دیزل دارند هم با یک دوم ظرفیت تولید فعالیت می کنند بنابراین سوخت دوم دردی از تولید دوا نمی کند.

وی با اشاره به این نکته که قطعی برق و گاز تبعات زیادی برای صنعت به همراه خواهد داشت، اضافه کرد: این قطعی ها بر قیمت نهایی محصولات صنایع اثر گذاشته و موجب افزایش قیمت می شود.

ساداتی با بیان این نکته که تولید و اقتصاد مانند زنجیره به هم متصل هستند، افزود: وقتی صنایع تولید نداشته باشند عرضه کالا در بازار کاهش یافته و قیمت اجناس نیز رشد چشمگیری خواهد داشت و به این ترتیب بی راه نیست بگوئیم تداوم تعطعیلی صنایع، تورم و کمبود عرضه برخی کالاها را به دنبال خواهد داشت.

کد خبر: ۲۰۱٬۴۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha