۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
سکوت «علیصدر» شکسته می‌شود؛ از سرگیری ارائه خدمات به گردشگران در همدان
پس از گذشت ۳ ماه؛

سکوت «علیصدر» شکسته می‌شود؛ از سرگیری ارائه خدمات به گردشگران در همدان

همدان - بازگشت تدریجی تأسیسات و اماکن گردشگری به چرخه فعالیت خبری است که طی یکی دو هفته اخیر در اغلب رسانه‌ها به آن پرداخته شده و بر همین اساس فعالیت مراکز تفریحی «گنجنامه» و «غار علیصدر» همدان از سر گرفته می‌شود.

بازار؛ گروه استان‌ها- بازگشت تدریجی تأسیسات و اماکن گردشگری به چرخه فعالیت خبری است که طی یکی دو هفته اخیر در اغلب رسانه‌ها به آن پرداخته شد و بنا بر آخرین تصمیمات در ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت تأسیسات و اماکن گردشگری از سر گرفته می‌شود.

در این میان بر اساس آخرین مصوبات این ستاد مقرر شده غار شگفت انگیز علیصدر پذیرای گردشگران ورودی به منطقه باشد اما همچنان اولویت حفظ فاصله هوشمند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

تفاوت حضور گردشگر در غار علیصدر پس از سه ماه نسبت به قبل در این است که تبلیغی در راستای سفر به همدان و بازدید از این جاذبه گردشگری انجام نخواهد شد اما متولیان امور گردشگری در شرکت علیصدر موظف هستند پذیرش گردشگران را انجام داده و ارائه خدمات بهداشتی گردشگری را لحاظ کنند.‌

‌غار علیصدر روزهای پیک پذیرش گردشگر را یکی پس از دیگری بی‌مسافر پشت سر گذاشت ‌

اواخر بهمن‌ماه سال گذشته تا امروز سی‌ام اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ که به نوعی زمان پیک پذیرش گردشگر در این منطقه محسوب می‌شود غار علیصدر روزها را یکی پس از دیگری بی‌مسافر را پشت سر گذاشت اما طبق تصمیم گیری ها از ابتدای خرداد ماه مجدد میزبان گردشگران خواهد بود.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر در همین خصوص در گفتگو با خبرنگار بازار به روزهای سپری شده بدون حضور گردشگران در این مجموعه اشاره کرد و با بیان اینکه با شیوع بیماری کرونا و تعطیل شدن مراکز گردشگری استان همدان خدمات دهی به مسافران در غار علیصدر نیز متوقف شد، گفت: با توجه به اینکه بیش از ۱۵۰ نفر از کارگران این مجموعه مشمول بیکاری شده بودند و علیرغم اینکه در لیست دریافت کنندگان بیمه بیکاری قرار گرفتند اما حمایت‌هایی نیز از آنها صورت گرفت.

مهدی مجیدی با بیان اینکه طی دو نوبت بسته معیشتی ۵۰۰ هزار تومان توسط شرکت تهیه و در اختیار کارگران قرار گرفت، گفت: یک سبد کالا با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام به ارزش ۳۲۰ هزار تومان نیز روز گذشته به کارگران تحویل داده شد.

غار علیصدر از ابتدای خرداد ماه غار بازگشایی خواهد شد

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با اشاره به اینکه یک سبد کالای دیگر نیز با پیگیری استانداری و دولت به مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به این افراد اهدا شد، گفت: خوشبختانه در آخرین جلسه ستاد کرونا بازگشایی خدمات دهی در غارعلیصدر تصویب شد و از ابتدای خرداد ماه غار بازگشایی خواهد شد.

وی با بیان ینکه مازاد بر بسته‌های معیشتی به برخی از کارگران وام دو میلیون تومانی قرض الحسنه پرداخت شده است، گفت: با بازگشایی غار خدمات دهی به مراجعان از سر گرفته می‌شود.

از طریق نصب برچسب و کلیشه و رنگ نقاطی برای ایستادن مسافران مشخص شده و در تدبیر اندیشیده شده به گونه‌ای اقدام می‌شود که اگر اعضای خانواده‌ای قصد بازدید از غار علیصدر را داشته باشند یکی از اعضای خانواده در صف تهیه بلیط قرار می‌گیرد

مجیدی با بیان اینکه امروز بازدیدی از غار علیصدر صورت گرفته تا نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی یک بار دیگر مرور و تاکید شود، گفت: توزیع ماسک و دستکش بین مسافران و ضدعفونی کردن محیط و موارد مورد تاکید وزارت بهداشت و درمان یادآوری شد.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با تاکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی گفت: از طریق نصب برچسب و کلیشه و رنگ نقاطی برای ایستادن مسافران مشخص شده و در تدبیر اندیشیده شده به گونه‌ای اقدام می‌شود که اگر اعضای خانواده‌ای قصد بازدید از غار علیصدر را داشته باشند یکی از اعضای خانواده در صف تهیه بلیط قرار می‌گیرد.

مجیدی با بیان اینکه تلفن‌های تماس اعلام شده تا مردم و مسافران با هماهنگی قبلی در محل حاضر شوند و از تجمع جلوگیری شود، گفت: ساعت خدمات دهی از صبح تا شب خواهد بود و محدودیتی در ساعت پذیرش نداریم و مجموعه یکسره فعال خواهد بود.

پیش از این تعداد مسافرانی که با یک قایق فضای داخلی غار را مشاهده می‌کردند ۱۵ نفر بود که این تعداد به ۲ نفر در هر قایق کاهش پیدا خواهد کرد

وی خسارت وارده به مجموعه علیصدر همدان را به دلیل تعطیلی ایام عید که پیک مسافران علیصدر را در بر می گیرد ۷۰ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: پیش از این تعداد مسافرانی که با یک قایق فضای داخلی غار را مشاهده می‌کردند ۱۵ نفر بود که این تعداد به دو نفر در هر قایق کاهش پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با بیان اینکه تعداد قایق‌های مجموعه غار علیصدر ۵۰ مورد است اما با توجه به شرایط قرار نیست تمام قایق‌ها فعال شود، گفت: خدمات دهی به مسافران در هر سانس به صورت محدود خواهد بود.

همچنین در زمینه چگونگی اجرای برنامه‌های این مجموعه با توجه به شیوع بیماری کرونا گفت‌وگویی با سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در استان همدان انجام داده ایم.

محمودرضا عراقی در زمینه چگونگی روند بازگشت به فعالیت این جاذبه گردشگری در گفتگو با خبرنگار بازار عنوان کرد: در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیماتی پیرامون این مهم اتخاذ و بر اساس پروتکل‌های مشخص شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی که با همکاری شرکت سیاحتی علیصدر مدون شده در روزهای آینده غار علیصدر نسبت به پذیرش مسافران و گردشگران اقدام می‌کند.

وی گفت: پروتکل‌های مدون شده بر اساس حفظ سلامت پرسنل خدمات‌ده به گردشگران و مسافران علیصدر تهیه و مقرر شده با توجه به لزوم اجرای مصوبات و اهتمام به اجرای آنها دستگاه‌های ناظر همچنان نظارت جدی خود را به این منطقه اعمال کنند تا کاهش زنجیره انتقال بیماری مدیریت و شرایط به سمت بهبودی پیش رود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: در بازگشایی و از سرگیری فعالیت صنوف و کسبه توجه به پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری هوشمند بسیار حائز اهمیت است و طبق آنچه مصوب شده رسانه‌های عمومی و فعالان فضای مجازی باید در ترغیب مردم به رعایت موارد مذکور و بهداشت فردی اقدام کنند.

فعالیت مراکز تفریحی گنجنامه و غار علیصدر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله هوشمند اجتماعی به نحوی که تراکم جمعیتی کنترل و از شیوع بیماری جلوگیری شود با نظارت دستگاه‌های نظارتی و تدبیر مؤثر مدیریت این مراکز بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا بلامانع است

وی همچنین عنوان کرد: فعالیت مراکز تفریحی گنجنامه و غار علیصدر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله هوشمند اجتماعی به نحوی که تراکم جمعیتی کنترل و از شیوع بیماری جلوگیری شود با نظارت دستگاه‌های نظارتی و تدبیر مؤثر مدیریت این مراکز بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا بلامانع است.

عراقی عنوان کرد: با توجه به در پیش‌رو بودن تعطیلات عید فطر و احتمال مسافرت و حضور مردم در مراکز تفریحی همچنان که تبلیغات باید به سمتی باشد که مردم را به ماندن در خانه دعوت می‌کنیم اما ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان استان همدان آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی تأکید کرد: در این راستا تبلیغات برای جذب گردشگر انجام نمی‌شود چرا که همچنان شرایط موجود بیانگر آن است که وضعیت سفید نشده و باید همچون هفته‌های قبل محتاط بود.

وی به بازگشایی دوباره رستوران‌ها نیز اشاره کرد و گفت: با رعایت دستورالعمل‌های ابلاغ شده بهداشتی این مراکز بار دیگر می‌توانند فعالیت خود را از سر گیرند.

برپایی چادر در پارک های همدان ممنوع است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان به اهمیت اقامت گردشگران در اماکن سربسته و دارای مدیریت همچون هتل‌ها و مهمان‌پذیرها اشاره کرد و گفت: مصوب شده در شهرهای استان همدان از برپا شدن هر گونه چادر مسافرتی در پارک‌ها جلوگیری شود که در مبادی ورودی شهرها به مسافران به صورت جدی و تأثیرگذار اطلاع‌رسانی خواهد شد.

عراقی جدی بودن خطر شیوع ویروس کرونا را مورد تاکید قرار داد و گفت: مردم باید الگوی رفتاری خود را بنا بر شرایط موجود تغییر دهند و حفظ فاصله هوشمند و رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی همچنان ضروری است اما نمی‌توان بر این اساس فعالیت اقتصادی و کسب و کار را تعطیل کرد بلکه لازمه حفظ سلامت جامعه توجه به توصیه‌هایی است که کارشناسان بهداشت و درمان و مسئولین مرتبط اعلام می‌کنند.

بر اساس گفته‌های این مقام مسئول پیش‌بینی می‌شود سایر بخش‌های گردشگری در استان همدان همچون دیگر استان‌های کشور به صورت گسترده‌تری فعالیت خود را از سر گیرند که لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این خصوص دوچندان خواهد بود.

کد خبر: ۲۰٬۱۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha