۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
۱۷ هکتار گلخانه گل رز در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

۱۷ هکتار گلخانه گل رز در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد

یاسوج - مدیرکل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در استان ۱۷ هکتار گلخانه تولید گل رز و گل‌های شاخه بریده وجود دارد که برای ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال‌زایی کرده است.

الیاس تاج الدینی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ۱۷ هکتار گلخانه گل رز در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که برای ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال‌زایی کرده است، افزود: از این تعداد ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم در این گلخانه ها مشغول به کار هستند.

وی تصریح کرد: گلخانه های گل رز در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به ابتدای دولت یازدهم افزایش چشمگیری داشته و توسعه این گلخانه‌ها در برنامه کاری سازمان جهاد کشاورزی استان قرار دارد.

مدیرکل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: بیش از ۲۰ میلیون شاخه گل سالانه از این گلخانه‌ها روانه بازار می شود که بازار این محصول نیز استان‌های دیگر کشور و عمده فروش در استان تهران است.

تاج الدینی با بیان اینکه تعداد گلخانه‌های تولید گل رز در استان ۴۰ گلخانه است، گفت: از مهمترین ارقام گل رز تولید شده در استان، آنجلینا، سامورایی دلسیوتنا، فیستا، آوالانچ، ردوان، تابسان و اورانجیوس است که به ارمنستان و گرجستان صادر شده است.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی با پرداخت تسهیلات بانکی در زمینه تولید گل رز از فعالان اقتصادی حمایت می کند، گفت: اکنون دو گلخانه گل رز به مساحت ۱.۲ هکتار در دست ساخت است و در سال گذشته نیز یک واحد تولیدی بزرگ گل رز در شهرستان بویراحمد افتتاح و به عرصه تولید وارد شد.

مدیرکل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: سعی ما بر این است که گلخانه‌ها با حداکثر ظرفیت خود وارد عرصه تولید شده و محصولات تولیدی در بازارهای دیگر کشورها عرضه شود.

تاج الدینی همچنین با اشاره به کاشت گل محمدی در اراضی شیبدار استان، گفت: برای اولین بار در سال ۹۵ در اراضی شیبدار استان کاشت گل محمدی اجرایی شد.

وی افزود: با کاشت گل محمدی در اراضی شیبدار، در هر هکتار بیش از یک تن گل محمدی تولید می‌شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد یکی از مزایای کاشت این گل را تقویت سفره‌های آب زیرزمینی عنوان کرد.

کد خبر: ۲۰٬۱۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha