۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۲
پاکستان جزو کشورهای هدف در نقشه تجاری زنجان قرار دارد
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان:

پاکستان جزو کشورهای هدف در نقشه تجاری زنجان قرار دارد

زنجان- رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: پاکستان جزو کشورهای هدف در نقشه تجاری زنجان قرار دارد و تلاش می کنیم روابط دوسویه افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی یگانه‌فرد، بعد از ظهر شنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان که با حضور رئیس اتاق بازرگانی بانوان ایالت خیبر پختونخوا کشور پاکستان برگزار شد، اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای بین اتاق بازرگانی زنجان و اتاق بازرگانی بانوان ایالت خیبر پختونخوا به امضا رسید که امیدواریم بتوانیم با عملیاتی کردن آن زمینه توسعه عرصه‌های تجارت خارجی را پررنگ کنیم.

وی ضمن اشاره به توان تولید و صادرات استان زنجان ابراز کرد: امیدواریم از طریق افزایش تعاملات بتوانیم حضور بانوان صنعتگر و کارآفرین استان و زمینه تجارت خارجی به ویژه در کشور پاکستان را فراهم کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان یادآور شد: سیاست جمهوری اسلامی این بوده که زنان در کنار مردان در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و تولیدی حضور فعال داشته باشند و تلاش ما برای توانمندسازی بانوان برای ورود به عرصه‌های تجاری و ارتقای توان کارآفرینی آنان بوده است.

وی عنوان کرد: با وجود اینکه تحریم‌های ظالمانه مشکلات و هزینه‌های زیادی در تجارت خارجی به ما تحمیل کرده است، بیان کرد: بر اساس سیاست دولت سیزدهم تلاش داریم در راستای توسعه تجارت با همسایگان، مشکل تجار را حل کنیم.

یگانه‌فرد با اشاره به اینکه بین ایران و پاکستان قرابت‌های فرهنگی و مذهبی چندصدساله وجود دارد، تصریح کرد: امیدواریم با هدفگذاری 5 میلیارد دلاری با کشور پاکستان و فراهم شدن شرایط تهاتر تجار بتوانیم از این فرصت بهره لازم را ببریم.

وی با اشاره به اینکه در نقشه تجاری استان زنجان، پاکستان جزو کشورهای هدف قرار دارد، ادامه داد: با وجود اینکه اعداد و ارقام در تجارت با این کشور راضی‌کننده نیست اما تلاش داریم این روابط توسعه یاید.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به ضحور ایرانی‌ها در نمایشگاه کراچی ابراز کرد: ما نیز از تجار پاکستانی دعوت می‌کنیم تا در نمایشگاه‌های عمومی و اختصاصی زنجان حضور یابند همچنین هفته آینده نیز میزبان هیئتی از یکی از ایالت‌های پاکستان خواهیم بود و امیدواریم بتوانیم در حوزه تجهیزات پزشکی همکاری داشته باشیم.

کد خبر: ۲۰۱٬۴۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha